Lansata in martie 2009, 2parale.ro este o platforma construita pe principiul marketingului afiliat – publicitate platita doar pentru rezultate (vanzari sau lead-uri). Furnizorii sau advertiserii isi creeaza campanii la care afiliatii (publisheri, bloggeri, specialisti SEM) aleg sa se inscrie in functie de target si de comisioanele oferite.

De la lansare pana in prezent, 2Parale a generat vanzari in valoare de peste 1.300.000 lei pentru furnizori si comisioane pentru afiliati in valoare de peste 100.000 lei. In 2010, noii actionari isi propun sa atinga o crestere de minimum 300% a acestor cifre, a declarat Dorin Boerescu in cadrul unei conferinte de presa sustinute prin intermediul platformei de microblogging Twitter.

“Sunt sigur ca marketingul afiliat va creste foarte mult in Romania in urmatorii ani. Este un sistem care recompenseaza in mod direct performanta de marketing si care schimba complet paradigma alocarii bugetelor de promovare - daca in mod traditional mai intai se aloca si cheltuiesc bugetele si abia apoi se masoara rezultatele, in marketingul afiliat mai intai se masoara rezultatele si ulterior sunt platiti cei care le-au generat”, a spus Boerescu, care mai este implicat in business-urile Bakemono – publisher online, in agentia de publicitate Godmother si in tipografia digitala Agrafa.

In urma acestei tranzactii – a carei valoare ramane confidentiala – business-ul 2Parale se va separa in doua companii: cea actuala, 2 Parale On-line SRL, isi va pastra actionariatul din prezent si se va concentra pe dezvoltarea tehnologiei si promovarea internationala a platformei, sub numele 2performant.com.

Brandul si site-ul 2parale.ro vor trece sub noua companie, 2 Parale Afiliere SRL, detinuta de Dorin Boerescu (60%), Daniel Enache (20%) si 2 Parale On-line SRL (20%). Noua companie va detine licenta exclusiva de utilizare a platformei in Romania si va prelua business-ul (contracte cu furnizori si afiliati, dezvoltare afacere, site).

“Intentionam sa dezvoltam 2Parale ca pe o alternativa puternica fata de publicitatea online clasica - atat ca o solutie foarte eficienta pentru advertiseri cat si ca o alternativa de monetizare pentru publisheri, bloggeri sau specialisti in SEM”, a mai spus Boerescu, care a vandut saptamana trecuta o participatie de 30% din agentia de comunicare online HyperActive.

2Parale a primit in februarie 2009 o runda de finantare din partea Seedmoney, un angel investment fund care investeste exclusiv in proiecte online si este controlat de Pablo Rodriguez Gonzalez, Victor Anastasiu si Vlad Stan.

Printre furnizorii care folosesc in prezent serviciul 2Parale se numara Tara Fashion, Tuatara, PCfun, evoMAG, cbstore, zaragoo, urmand ca acestora sa li se alature cateva magazine de jucarii si un site de cursuri online.

In afara de fashion si IT, domeniile cu potential de crestere in marketingul afiliat sunt, potrivit lui Boerescu, serviciile (joburi, cursuri online etc.), biletele de avion, concertele.

“De asemenea, credem in dimensiune. Vrem advertiseri/magazine puternice si publisheri mari/afiliati buni in marketing online”, a mai spus Boerescu. “Sper ca 2010 sa fie anul in care sa testeze affiliate marketing si in Romania”.

Lowe si Initiative cumpara 80% din HyperActive

Lowe si Initiative cumpara 80% din HyperActive