Dupa sase ani de colaborare cu agentia de publicitate ARBOmedia, conducerea televiziunii publice a anuntat ieri ca spatiul publicitar al institutiei va fi gestionat, din 2006, de Splendid MediaZece. Decizia de a intrerupe colaborarea a fost luata in urma unei licitatii publice, dar rezultatul este contestat de ARBOmedia.

Inca de la inceputul anului, conducerea SRTv a anuntat ca intentioneaza sa renunte la colaborarea cu ARBOmedia, mai ales dupa ce comisia parlamentara de ancheta a aratat ca aceasta presupune comisioane prea mari platite agentiei de publicitate. In luna iunie, noua conducere declara ca exista posibilitatea ca spatiul publicitar sa fie gestionat in regie proprie, dar, pana la urma, s-a decis organizarea unei licitatii publice.

Contractul incheiat in 1999 cu ARBOmedia prevedea ca 90% din incasari sa revina SRTv si a fost prelungit pana la 31 decembrie 2005. Conform Raportului de activitate al SRTv pe anul 2004, 10,63% din veniturile televiziunii publice provin din banii incasati in urma contractului cu ARBOmedia (448,5 din 4219 miliarde de lei).

Alegerea

Patru agentii au cumparat caiete de sarcini si au depus oferte pentru a obtine dreptul de a vinde spatiul publicitar al televiziunii publice, in urmatorii trei ani. Dintre Cable Direct, ARBOmedia, Splendid MediaZece si DBV Media House, doar ultimele trei au ramas in cursa, prima fiind descalificata din cauza dosarului incomplet.

Vineri, o comisie formata din Tudor Giurgiu (presedinte-director general), Anca Gheorghe (director Directia Marketing), Sabina Petre (director Directia Economica), Michael Kralert (consultant, Deloitte&Touche), asistati de Michel Gregoire (European Group of Television Advertising - EGTA), Monica Purcaru (coordonator Oficiul Juridic) si Georgeta Lata (sef Serviciu Aprovizionare) a decis ca oferta cea mai buna din punct de vedere tehnic si economic este cea propusa de Splendid MediaZece.

„Am fost placut impresionat de calitatea prezentarilor si de modul profesionist de concepere a ofertelor. Multumim ARBOmedia pentru eficienta cu care a abordat contractul cu televiziunea publica”, s-a rezumat sa declare Tudor Giurgiu, presedinte-director general al TVR.

Nemultumirea

Reprezentantii ARBOmedia sustin insa ca au fost depunctati pe nedrept, astfel incat Splendid MediaZece sa castige licitatia.

„Totalul de 100 de puncte de atins oferea 50 de puncte pentru oferta financiara si 50 de puncte pentru cea tehnica. Am luat asadar act ca avem cea mai buna oferta financiara, la distanta considerabila de urmatorul candidat clasat. Am fost apoi aspru depunctati la oferta tehnica, obtinand aproximativ jumatate din nivelul castigatorului. In acest mod, scorul final raportat la cele 100 puncte ne-a clasat cu 0,6 puncte mai putin decat castigatorul”, sustine conducerea ARBOmedia.

In documentul facut public ieri de ARBOmedia, agentia isi afirma intentia de a contesta in mod oficial rezultatul licitatiei: „Standardul ARBOmedia este bine-cunoscut pe piata de media si publicitate, de aici si nedumerirea noastra. Intentionam sa contestam acest rezultat, solicitand comisiei de evaluare a ofertelor sa dezvaluie modul in care
s-a efectuat punctarea”.

Replica SRTv

In replica, reprezentantii Departamentului de Comunicare si Reprezentare al SRTv au declarat pentru EVZ ca ofertele candidatilor „au fost evaluate si punctate conform caietului de sarcini” si ca cea mai importanta parte din oferta tehnica a fost „propunerea de business plan cu care a venit concurentul”.

Ei au mai afirmat ca pana ieri, la ora 15.00, ARBOmedia nu a depus nicio contestatie.

Interese paralele

ARBOmedia este o agentie detinuta in prezent, in intregime, de ARBOmedia.NET AG (Germania), care a preluat in 1999 toate actiunile de la partenerii romani, printre care se numara si Calin Popescu-Tariceanu.

Splendid MediaZece/SMZ a fost infiintata in luna ianuarie a acestui an, cand agentia Splendid Media si Grupul Academia Catavencu si-au unit fortele. Cei doi conducatori ai agentiei, Radu Budes si Catalin Sandulache, au facut parte din echipa ARBOmedia, care a lucrat ani de zile pentru TVR.