Postul de televiziune Atomic TV a fost acuzat ca transmite ilegal videoclipuri
Dupa ce a castigat marca Atomic TV si a lansat un post cu acest nume, Nic Serbu este acuzat ca transmite ilegal videoclipuri muzicale. Tribunalul Bucuresti a interzis difuzarea de videoclipuri printr-o ordonanta presedintiala, contestata de Nic Serbu.

Istoria postului Atomic TV este la fel de agitata si plina de procese ca viata megastarului Michael Jakson. In urma cu cativa ani, postul muzical a cumulat o serie de datorii. Au urmat procese. Pana la urma, marca Atomic TV a fost scoasa la vanzare si cumparata de omul de afaceri Nic Serbu, cunoscut mai cu seama in lumea muzicala autohtona. Apele nu s-au linistit si au urmat alte dispute in tribunal.

Anul trecut insa, fostii proprietari ai marcii (Dacia RTV Bucuresti) au decis sa continue emisia postului muzical sub un alt nume - TV K-lumea. La randul lui, Nic Serbu a lansat un alt post muzical sub brandul cumparat - Atomic TV. Acum, in piata, TV K-lumea si Atomic TV sunt doua posturi distincte. Marii cablisti (Astral, RCS) preiau in prezent TV K-lumea, in timp ce Atomic TV este "vazut" in reteaua UPC si in alte retele mai mici. Nici acum apele nu s-au linistit pentru Atomic TV. Societatea care detine licenta, Noll Media, a fost acuzata de Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) ca transmite videoclipuri fara sa aiba acordul caselor de discuri. UPFR a solicitat Tribunalului Bucuresti sa interzica difuzarea videoclipurilor, lucru obtinut printr-o ordonanta presedintiala emisa la 2 februarie a.c. Potrivit acesteia, Atomic TV este obligat sa inceteze difuzarea de spoturi.

Ovidiu Stroescu, presedintele UPFR, spune ca Noll Media nu are toate acordurile pentru difuzarea de clipuri muzicale. "Orice post TV are nevoie, pe de o parte, de o licenta de fonograme de la UPFR, care ii da dreptul sa difuzeze doar muzica, nu si imagini si, pe de alta parte, de contracte cu fiecare casa de discuri in parte, pentru videoclipuri", afirma Ovidiu Stroescu. El spune ca Noll nu are aceste contracte. De cealalta parte, Nic Serbu, proprietarul Atomic TV se considera nedreptatit. El sustine ca are contract cu UPFR pentru licenta de fonograme si nu are nevoie de alte aprobari pentru a difuza videoclipuri. "Exista contracte incheiate pentru videclipurile pe care le difuzez, nu pot spune cu cine. Pot spune doar ca unul dintre acestea este cu Transglobal (detinatorul licentei pentru MTV Romania - nota. red)", se apara Serbu. Totodata, el declara ca a incercat sa ia legatura cu casele de discuri pentru a incheia contracte, dar a fost evitat.

Serbu il acuza pe presedintele UPFR, Ovidiu Stroescu, de "interese directe in perpetuarea existentei clandestine a postului TV K-lumea, construind in jurul acestuia o intreaga mafie, prin intermediul careia sa controleze piata muzicala din Romania". In replica, Liliana Ghinescu, director executiv TV K-lumea, a declarat ca isi rezerva dreptul de a-l actiona in judecata pe Serbu pentru calomnie. "Nu putem fi acuzati de control asupra pietei atata timp cat nu noi emitem din aceeasi cladire cu MTV, asa cum face Atomic si cum se vede din deciziile de autorizare ale CNA".

Atomic TV si MTV emit din aceeasi cladire, de la acelasi etaj. Cele doua posturi beneficiaza de serviciile aceleiasi firme: Estade Grup. Acest furnizor de servicii TV are printre asociati o companie detinuta de Ilinca Anghel (ruda cu proprietarul MTV Romania, Adrian Anghel). Desi nu apare in evidentele Registrului Comertului, Nic Serbu declara ca este si el asociat in compania Estade. Decizia Tribunalului Bucuresti, potrivit careia Atomic TV nu mai are dreptul sa difuzeze videoclipuri a fost contestata de Noll Media, intampinarea depusa urmand sa se judece la 16 februarie. Pana la o noua decizie, conform legii, Ordonanta presedintiala este executorie si nu isi inceteaza efectele. Show-ul Atomic continua...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri