Folosind literele I, A si B drept puncte de referinta, setul de reguli a fost conceput astfel incat sa fie indeajuns de flexibil pentru a putea fi aplicat asupra unei game largi de platforme social media.

Litera “I” reprezinta “intentionalitatea” – IAB recomanda ca nici o activitate de promovare in social media sa nu aiba loc fara un motiv ferm sau un set de obiective care sa determine care vor fi indicatorii de perfomanta (key performance indicators) cei mai relevanti pentru a masura succesul actiunii.

Litera “A” reprezinta notorietatea (“awareness”), aprecierea (“appreciation”), actiunea (“action”) si sustinerea (“advocacy”) – cele patru elemente cheie in functie de care pot fi analizati indicatorii de performanta, odata ce a fost stabilita intentionalitatea. “B” vine de la “benchmark” – stabilirea obiectivelor pe baza activitatii competitorilor sau mediei industriei, care ajuta la planificare.

IAB asteapta reactii din partea industriei si intentioneaza sa acumuleze studii de caz care sa ilustreze cum functioneaza acest model in practica. In termen de cateva luni, isi propune sa formeze o baza de date cu rezultatele obtinute folosind acest set de reguli, astfel ca advertiserii sa demareze noi intiative in functie de ele.

“Daca vrem cu adevarat ca social media sa fie luate in serios, trebuie sa le oferim mai multa «responsabilitate», iar setul nostru de reguli de masurare isi propune sa faca acest lucru”, a spus Richard Pentin, membru al IAB Social Media Council, citat de BrandRepublic.com.

IAB Social Media Council se prezinta ca cel mai mare grup european dedicat promovarii social media, ai carei membri sunt proprietarii de site-uri, agentii de creatie si media, specialisti in social media si clienti.