Google si Verizon, doua companii de top in furnizarea de servicii si continut online, au anuntat o intelegere care i-ar putea permite operatorului de telefonie mobila sa amplifice viteza de transmitere a unor informatii online daca cei care le creeaza sunt dispusi sa plateasca pentru acest avantaj, informeaza New York Times.
Spre exemplu, YouTube, detinut de Google, ar putea plati o suma catre Verizon pentru a se asigura ca informatiile sale ajung primele la consumatori. Aceasta intelegere s-ar putea traduce in cele din urma prin costuri mai ridicate pentru utilizatori.

O astfel de alianta ar putea incalca principiul referitor la neutralitatea Internetului, potrivit caruia niciun continut nu este favorizat in fata altuia. In schimb, consumatorii ar putea asista la nasterea unui nou sistem, care, la fel ca si televiziunea prin cablu, poate impune costuri mai ridicate pentru servicii premium.

Propunerea celor doua companii poate genera aparitia a doua forme de Internet – cel public, pe care il utilizam in prezent, respectiv unul privat, pentru servicii premium. Acest lucru ridica insa semne de intrebare in legatura cu soarta Internetului pe care il folosim in prezent.

Google si Verizon au subliniat faptul ca propunerea lor nu este una de business, ci o politica operationala pe care ambele companii intentioneaza sa o puna in aplicare dupa ce Federal Communications Commission (FCC – organism de reglementare in domeniul comunicarii in SUA) o vor analiza.

“E timpul sa luam o decizie in sensul reafirmarii autoritatii FCC asupra serviciilor de Internet de mare viteza, pentru a garanta definitiv un Internet public si pentru a plasa interesele consumatorilor inaintea celor apartinand companiilor gigant din domeniu”, a declarat un reprezentant al FCC.

La randul sau, Paul Misener, vicepresedinte pentru politici publice in cadrul Amazon.com, a declarat ca desi compania pe care o reprezinta a fost de acord ca operatorii sa ofere servicii aditionale, aceasta propunere ar putea afecta accesul utilizatorilor la Internet.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri