Suntem in plin sezon publicitar. Dupa un octombrie bun, sub aspectul investitiilor publicitare, a venit un noiembrie si mai bun. In noiembrie, Mos Craciun a venit in publicitate. Este generos cu cadourile si e un mesager al promotiilor pentru marci variate, de la copii la adulti. “Greul” a fost dus in continuare de TV si radio. Revistele au tinut trendul, in special datorita lunarelor. Aici, cresterea fragmentarii a condus si la cresterea rate-card-ului (si a numarului de pagini), dar nu stiu daca aceasta s-a reflectat si in volumul net de incasari.

Televiziunile cele mari (dar si puii, gen Antena 3 sau AXN) au reusit o crestere importanta de audienta (14%), care a dus la cresterea audientei livrate (GRPs 30”) cu 15%. In comparatie cu presa, aceasta performanta a televiziunilor s-a reflectat in mod cert in veniturile nete ale statiilor. Probabil, luna noiembrie va fi cea mai buna luna a anului 2005 pentru TV. S-a inregistrat un consum crescut de TV datorat sezonalitatii, interesului pentru evenimente gen crima din Primaverii, performantelor fotbalului romanesc, a miscarilor de grila la Prima TV si de cele zece zile de campanie aniversara ProTV.

Dupa o perioada de relativa liniste, piata de telefonie s-a zburlit un pic, cu o campanie complet surprinzatoare pentru Connex-Vodafone. As fi remarcat lungimea de 60” a spotului, daca n-ar fi fost campaniile cu spoturi de 60”, si peste 60”, de la BCR (care vine cu puternice campanii de imagine atat pe partea de servicii bancare, cat si de asigurari) pana la Peroni, berea premium de la Ursus Breweries.

Connex-Vodafone urca pe pozitia a treia in topul TV clienti, dupa cei doi monstri sacri: P&G si Unilever. Serviciile mobile de telefonie au detronat si berea, dupa luni de pozitii dominante in topul celor mai mediatizate categorii, pentru ca si Zapp e in plina campanie TV. Nu am insistat prea mult pe campania Connex-Vodafone, desi e prima marca a lunii noiembrie ca expunere TV, poate si pentru ca am avut asteptari mai mari de la campanie, cel putin din punct de vedere media. si nu ma refer la investitii. Poate la anul!... Ma intorc la categorii si mentionez biscuitii, care au intrat direct in top 15 in luna octombrie, iar in noiembrie au ocupat locul 4 pe TV: marca LU (Danone), Merlin (Elite), Ulpio (Supreme/Primola) si Romdil.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22342&shift=1