Prezent in cadrul celei de-a cincea editii a Ro:newmedia, Mark Cowan, head of emerging markets EMEA in cadrul Facebook, declara cu franchete ca nu exista zi in care sa nu afle ceva nou si interesant despre cea mai populara retea de socializare a momentului. Cowan este responsabil de expasiunea Facebook in statele in curs de dezvoltare. Inainte de a ocupa aceasta pozitie, Mark Cowan a detinut multiple functii in cadrul Facebook, printre care gestionarea operatiunilor companiei in tarile nordice.

Anterior, Cowan a jucat un rol important in lansarea site-ului Thelondonpaper.com, apartinand News Corp.

Wall-Street.ro: Ce determina durata de viata a unei retele sociale?
Mark Cowan:
In primul rand, trebuie sa te pozitionezi ca o platforma nu ca o retea sociala. Si asta inseamna sa recrutezi cele mai bune persoane din piata care sa-ti intretina website-ul sau platforma astfel incat din punct de vedere tehnologic sa fii cu un pas inainte de ce se intampla in piata.

Wall-Street.ro: Care este secretul acestei expasiuni fulgeratoare a Facebook?
Mark Cowan:
E foarte simplu de utilizat. Si cu cat ai mai multi prieteni care sunt in retea cu atat ai mai multe motive pentru a fi si tu prezent. Am prieteni care imi spun ca au ratat evenimente pentru ca nu au intrat pe Facebook pentru a vedea cand au loc. Vorbim acum de o comunicare de masa. Oamenii folosesc Facebook chiar in locul telefonului sau e-mail-ului.

Wall-Street.ro: Cum va arata Facebook peste 5 ani?
Mark Cowan:
Chiar nu stiu ce sa va raspund. Lucrez in cadrul Facebook de 3 ani si in fiecare zi descopar ceva nou si interesant. Cred insa intr-un viitor bun (zambeste).

Wall-Street.ro: Care este rata de crestere a comunitatii Facebook din Europa?
Mark Cowan:
Nu am date punctuale, insa stiu ca Romania a crescut cu 10% in ultimele 30 de zile. O crestere incredibila, care se aplica si in cazul altor state din regiune. Cu cat romanii au mai multi prieteni din tara cu atat lucrurile evolueaza mai repede si cresterea retelei este mai mare.

Wall-Street.ro: Care sunt motivele pentru care o retea sociala pierde din popularitate la un moment dat? Sa luam de exemplu cazul Hi5.
Mark Cowan:
Cred ca eu inca am un cont Hi5. Nu cred ca e cazul unei greseli in cazul Hi5. Mark (Zuckerberg, fondatorul Facebook n.r.) si echipa sa depun eforturi in a crea un produs unic. Cred ca e vorba de faptul ca noi am inteles mai bine cum stau lucrurile, decat ca altii ar fi gresit.

Wall-Street.ro: Un exemplu de campanie pe care o admirati pe Facebook?
Mark Cowan:
Imi place ce face Starbucks pe Facebook si asta pentru ca in cazul lor nu totul se rezuma la publicitate. Vad aceasta retea sociala ca parte a mixului de marketing. Ii poti vedea cum isi modifica logo-ul pentru a sustine ziua nationala de lupta impotriva SIDA. Este vorba de PR si perceptie, de promovarea valorilor brandului, decat de un simplu mesaj de genul «Cumpara cafeaua noastra!»

Citeste si:

Wall-Street.ro: Ce planuri aveti pentru Romania?
Mark Cowan:
In acest moment discutam strategia pentru anul viitor. Insa este din ce in ce mai clar ca Romania este o piata «hot» pentru noi si stabilim directiile pentru ca business-ul sa se dezvolte cat mai bine pe plan local.

Wall-Street.ro: Care este cea mai mare greseala pe care companiile o fac atunci cand se promoveaza pe Facebook?
Mark Cowan:
Toti cred ca este necesar sa aiba o pagina pe Facebook. Uneori companiile nu au o strategie foarte bine definita in legatura cu continutul afisat si nu-l actualizeaza in permanenta. Nu au un calendar al conversatiilor, ci se axeaza doar pe publicitate si nu intretin un dialog cu audienta.

Mark Zuckerberg a fondat Facebook in 2004, pe cand era student la Harvard si avea doar 20 de ani. Facebook are in prezent aproape 500 de milioane de utilizatori in intreaga lume, iar Zuckerberg este unul dintre cei mai tineri miliardari, cu o avere estimata la 4 miliarde de dolari, in 2010.Singurele tari importante unde Facebook nu este lider de piata sunt Japonia, Rusia, China si Coreea.

Facebook valoreaza aproximativ 33,7 miliarde de dolari, conform unor tranzactii realizate pe piata secundara, valoarea companiei lansate in 2004 fiind mai mare decat cea a site-ului de licitatii electronice eBay sau cea a Yahoo. Compania estimeaza pentru acest an venituri intre 1,2 mld. dolari si 2 mld. dolari. Potrivit unor analisti, business-ul Facebook ar putea valora in 2011 aproximativ 59 miliarde de dolari, iar in 2015 peste 100 miliarde de dolari.

Potrivit unui studiu eResearch, numarul de utilizatori romani ai Facebook a crescut in luna septembrie la 1,68 milioane de persoane, reprezentand 7,4% din populatia Romaniei.

Social media in cifre: Aproape 8% din populatia Romaniei e pe Facebook

Social media in cifre: Aproape 8% din populatia Romaniei e pe Facebook

Cititi si Cum vede Zuckerberg drumul Facebook catre 1 mld. utilizatori si Facebook dupa varsta de 50 de ani: Experiente ale romanilor in retelele sociale

Cannes Lions 2010: Cum vede Zuckerberg drumul Facebook catre 1 mld. utilizatori

Cannes Lions 2010: Cum vede Zuckerberg drumul Facebook catre 1 mld....