Procentul creste pana la 80% daca se iau in considerare si editiile online ale ziarelor si revistelor, potrivit studiului SNA FOCUS, realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

Cercetarea SNA FOCUS, realizata in perioada octombrie 2009 – octombrie 2010, masoara audienta presei scrise, consumul media si alte obiceiuri de consum ale populatiei din mediul urban cu varsta intre 14-64 ani.

In plus, ultimele date furnizate de BRAT arata ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori cu putere de cumparare. 82% din populatia adulta din gospodariile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citeste saptamanal cel putin un ziar sau o revista, in editie tiparita sau online. In randul femeilor cu functie de conducere din aceasta categorie, procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tiparita a publicatiilor. Daca ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul celor care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.

Citeste si:

Cifrele SNA FOCUS:

• peste 90% dintre femeile active care au facut cumparaturi in ultima luna intr-un centru comercial sau hypermarket,
• 89% dintre persoanele adulte care au cumparat bijuterii sau haine ale unor marci recunoscute, in ultimul an,
• 85% dintre cei care au fost intr-o vacanta in ultimul an.
• 82% dintre cei ce intentioneaza sa-si achizitioneze un imobil si 86% dintre cei ce intentioneaza sa achizitioneze un automobil in urmatorul an,
• 86% dintre cei care intentioneaza sa faca o asigurare de viata, sanatate, bunuri mobile sau imobile in urmatorul an.

BRAT furnizeaza date referitoare la auditul tirajelor publicatiilor din presa scrisa, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS), iar in 2007 a devenit furnizorul oficial al rezultatelor de trafic si audienta pentru siteurile web (SATI).