Discovery Networks a lansat pe plan local, pe 20 ianuarie 2011, televiziunea de divertisment pentru femei TLC. Postul este disponibil in pachetele de baza ale UPC si AKTA (apartinand Digital Cable Systems), compania aflandu-se in negocieri si cu alti operatori de cablu interesati de distributia acestui canal.

“In Romania exista multe televiziuni de femei, dar mai putine televiziuni PENTRU femei. Cand spun « televiziuni pentru femei » ma refer la cele care tin cont de stilul de viata al femeilor din ziua de azi, de obiceiurile lor de vizionare si de nevoia lor de a se uita la TV impreuna cu familia sau prietenii. In urma studiului pe care l-am derulat in 6 tari europene, inclusiv in Romania, am remarcat ca femeile din Romania isi doresc o televiziune care sa le ofere divertisment din care intotdeauna sa ramana cu ceva, fie ca este o idee, un sfat, o emotie sau o experienta noua. Principala lor motivatie pentru a se uita la televizor este largirea orizonturilor si obtinerea unor informatii utile pe care sa le poata aplica in viata de zi cu zi. Femeia de azi isi doreste divertisment cu valoare practica si exact asta este noutatea pe care o aduce TLC”, explica Andrei Grigorescu (foto).

TLC este un post de divertisment, avand ca public tinta femeile cu varsta cuprinsa intre 25 si 49 de ani. In urma cercetarilor desfasurate de Discovery Networks in mai multe tari din Europa, printre care si Romania, a reiesit faptul ca femeile moderne indeplinesc roluri foarte diverse si nu vor sa fie incadrate in simple stereotipuri.

“Preferintele de vizionare din fiecare tara sunt strans legate de imaginea de sine pe care o au femeile, de rolul lor in societate si de ceea ce inseamna televiziunea pentru ele. Femeile din Romania isi doresc sa primeasca atat programe de divertisment, cat si informatii utile care sa le imbunatateasca viata de zi cu zi, in timp ce femeile din Olanda sau Suedia nu considera foarte relevant acest aspect si mai degraba cauta programe care sa le relaxeze si sa le transpuna intr-o alta lume”, subliniaza oficialul Discovery.

TLC ofera o grila de programe conceputa local, un feed local, programe subtitrate in limba romana si publicitate locala.

Citeste si:

In ceea ce priveste evolutia bugetelor de publicitate in acest an, Andrei Grigorescu declara ca in primele doua luni din 2011 se pot observa semnale pozitive in comparatie cu anul trecut. ”Tinand cont ca inca vedem efectele recesiunii economice, este foarte dificil sa facem acum previziuni. La nivel general, este foarte probabil ca investitiile in advertising sa fie similare cu cele facute anul trecut, cu o posibila tendinta ascendenta. Ponderea segmentului TV in totalul bugetelor de publicitate a crescut in 2010 fata de 2009, iar acest lucru cred ca se va intampla si in 2011”, adauga Grigorescu.

In prezent, TLC este unul dintre cele mai bine cotate posturi pentru femei din Statele Unite. Este prezent in peste 99 de milioane de locuinte in SUA, pozitionandu-se printre primele 10 preferinte in randul principalelor grupuri demografice de femei (femei cu varsta cuprinsa intre 25 si 54 de ani, intre 18 si 49 de ani si intre 18 si 34 de ani).

TLC a fost lansat la nivel international pe 4 martie 2010 in Norvegia. Pe 1 septembie 2010, postul a fost lansat pe 20 de piete din regiunea Asia-Pacific. Cea mai recenta etapa a extinderii globale a TLC a insemnat lansarea postului in Polonia, Serbia, Slovenia si Bulgaria la 1 octombrie 2010. In prezent, postul este disponibil in 29 de tari din Europa, Asia si America Latina. Pana in primavara anului 2011, oferta internationala TLC va fi disponibila in peste 75 de piete, ajungand in peste 100 de milioane de locuinte in afara Statelor Unite.

TLC face parte din portofoliul Discovery Communications care cuprinde si Discovery Channel, disponibil in peste 180 de piete, si Animal Planet, disponibil in peste 170 de piete.

In Romania, Discovery Networks distribuie in prezent Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase, ID Investigation Discovery si TLC.