In 2011, consumatorul isi diversifica punctele de interes si se orienteaza spre produsele mai scumpe si spre consumul ecologic la pretul corect, potrivit unui studiu al Euromonitor International.
Marcile trebuie sa exploreze “spiritul timpurilor”, atat in mediul online cat si offline pentru a se conecta mai bine la consumatorii existenti si la cei potentiali, sustine compania de cercetare britanica Euromonitor International, care a realizat un clasament al celor mai importante tendinte pentru 2011.

1. Tinerii chibzuiti, in cautarea valorii

Pentru consumatorii de peste tot in lume, un stil de viata mai chibzuit si cumparaturile facute cu atentie, chiar si atunci cand este vorba despre produse de lux, sunt acum legea. Aceasta are un impact asupra intregului tablou de consum, de la cumparaturile in grup, pana la pietele cu produse contrafacute.

2. Cautarea “acelei” experiente

Consumatorii din 2011 cauta o experienta in retail placuta, adica o buna asistenta a clientului, ca parte a modului in care el evalueaza valoarea marfii.

3. Global si local, adica “glocal”

Consumatorul de azi isi micsoreaza aria stilului sau de viata. Prin ideea de “glocal” sunt recunoscute influentele globale care "asezoneaza" perspectivele si consumul.

4. Starea de bine

In perioada de postrecesiune, consumatorul este mai interesat de sanatate si de starea sa de bine. La nivel global, guvernele sustin un stil de viata mai sanatos si lupta impotriva obezitatii. Starea de bine inseamna si un concept holistic, dar si vanitate, iar cautarea stilului persista dincolo de varsta mijlocie.

5. Ecologic la un pret corect

Preocuparile ecologice, bine documentate in sondajele asupra consumatorilor, isi pierd din intensitate atunci cand trebuie sa concureze cu constrangerile de ordin bugetar ale cumparatorilor. Consumatorii de peste tot din lume se simt mai confortabil cu oferte “verzi” pe care si le permit.

6. Pietele emergente, pe val

Consumatorii din pietele emergente isi exprima prosperitatea prin consum – dornici sa cumpere lucruri la care parintii lor puteau doar visa. Cu toate acestea, consumatorii raman chibzuiti.

7. Luxul se dezgheata

Multi consumatori din pietele dezvoltate sunt deschisi sa achizitioneze produse si servicii de lux, in special pe cele care se refera la artizanat si ecologie – un "rasfat" pe care si-l pot permite. Consumul ostentativ ca o expresie a avutiei prospera in cateva piete in curs de dezvoltare, dar si aici este vorba despre un consum nuantat.

8. Mobil si online: telefonul pe care mi-l pot permite

Telefoanele mobile sunt si mai pretuite ca accesorii personale peste tot in lume, consumatorii mergand tot mai departe pentru a obtine aparatul care poseda caracteristicile de care au nevoie. Consumatorii folosesc mobile care se conecteaza la Internet pentru a intra intr-un fel de “cocon in aer liber” si utilizeaza aplicatii pentru a le personaliza.

9. Informatie instantanee

Pentru "nativii digitali" in special, exista o necesitate de a fi conectat, delectat si informat 24 de ore, 7 zile pe saptamana. Pentru ei, noile tehnologii digitale sunt principalii mediatori in relatiile interumane, iar e-mail-urile devin prea incete. Retelele sociale si shopping-ul social reprezinta o mare parte din acest stil de viata.

10. Marele rol al culturii in consum

Cultura, in sensul sau larg, are un rol central in consum. Cultura este ceva fizic, digital, inalt, scazut, autentic si ideal. O intelegere asupra culturii este imperioasa pentru marcile care vor sa intelegea consumatorii si sa intre in dialog cu acestia, un demers care are un efect mai mare decat publicitatea traditionala.

Euromonitor International, cu sediul la Londra, este lider mondial in furnizarea de informatii de business si analize strategice de piata.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri