Majoritatea solicitarilor primite de compania EuroMetropola in perioada de studiu ce a vizat sectorul rezidential a scos in evidenta disponibilitatea persoanelor fizice din clasa middle de a achizitiona o casa in scopul locuirii.
In functie de varsta clientilor care s-au adresat companiei imobiliare mentionate, procentul cel mai mare apartine persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, si anume 60%. 20 de procente sunt atribuite categoriei de varsta 25-30 de ani, in timp ce doar 15% din potentialii clienti cu varste intre 40 si 50 de ani sunt interesati de achizitionatea unei locuinte. 5% din cereri pentru segementul rezidential au venit din partea persoanelor de peste 50 de ani.

“Targul Imobiliar National a contribuit in mod decisiv la o analiza completa a pietei de specialitate. Am identificat cu acest prilej o schimbare a potentialului cumparator, care este mult mai indecis si mai dificil” au precizat reprezentantii EuroMetropola.

Circa 80 % din persoanele care doresc in aceasta perioada sa achizitioneze sunt familisti, determinati de nevoie. Aceste persoane nu detin o locuinta in proprietate si se orienteaza catre cele deja construite, cu o valoare de pana in 170.000 euro, cu suprafete cuprinse intre 50 si 150 mp.

Un factor important in procesul decizional il are si proximitatea de Bucuresti a apartamentului, iar in cazul caselor, acestea sa beneficieze de facilitati precum: utilitati, institutii de invatamant, drumuri de acces moderne si zone de shopping.

Un procent foarte mare dintre potentialii cumparatori in domeniul imobiliar lucreaza in vanzari, in sectorul bancar, IT, medical si in functii de conducere, iar peste 60% din persoanele de varsta a doua detin un business propriu.

Venitul lunar al potentialului client este, conform studiului realizat de EuroMetropola, de minimum 2.000 lei, 80 % din potentialii clienti fiind interesati direct de o varianta de finantare fie la dezvoltator, fie la banca, doar 20 % din acestia exprimandu-si dorinta de a plati cash.

Studiul a fost efectuat pe 967 de subiecti reprezentand potentiali clienti intrati in portofoliul EuroMetropola, incepand cu 5 ianuarie 2009.