Compania producatoare de jocuri sociale, care in iulie a inaintat o cerere pentru IPO ce ar putea evalua compania la 20 mld. $, este in continuare foarte dependenta de reteaua sociala Facebook. Jocuri precum FarmVille si CityVille sunt accesate pe Facebook de 230 de milioane de utilizatori, lunar.

Aceasta dependenta a creat ingrijorare in randul investitorilor. In iulie, Facebook a instaurat o taxa de 30% din veniturile generate de dezvoltatorii de jocuri, acest lucru traducandu-se intr-o scadere a profitului cu 95% pentru Zynga in trimestrul trecut.

Pe acest fond, compania a anuntat lansarea Zynga Direct, care permite utilizatorilor sa interactioneze direct cu Zynga, sa creeze o alta retea sociala in jurul jocurilor.

Citeste si:

Pentru a se conecta in mod direct cu utilizatorii, Zynga lanseaza un nou serviciu numit “Project Z”, pe Zynga.com, nu pe Facebook. Acest serviciu le va permite jucatorilor sa acceseze programele companiei, cu aceleasi nume, continuand jocurile de unde le-au lasat, direct de pe site-ul companiei si nu prin Facebook.

Totodata, compania a anuntat ca investeste masiv in noi jocuri care, la fel, nu vor fi dependente de Facebook. Printre ele se numara Words With Friends, varianta pentru Web, un joc de Bingo sau unul similar cu World of Warcraft, al companiei Blizzard.