mobilPay, de cealalta parte, estimeaza piata la 200 de milioane euro, o diferenta mare, de circa 40 milioane euro fata de estimarile celui mai mare procesator din piata, ePayment, parte a PayU.
wall-street.ro a discutat cu ambii jucatori pentru a afla de unde aceasta diferenta si care ar putea fi explicatiile.
“Este simplu de unde vine – ePayment nu a luat in considerare mobilPay. Noi insa o facem si ii luam in considerare si pe ei”, a venit raspunsul, succint, de la reprezentantii mobilPay, unul dintre cei mai importanti jucatori independenti de pe piata. Compania a estimat ca anul trecut romanii au realizat cu 1,4 milioane mai multe plati online decat in 2010, inregistrandu-se in medie 4,5 tranzactii pe fiecare card folosit la cumparaturi online. Tot mobilPay subliniaza ca romanii ar fi cheltuit anul trecut aproape 15 milioane de euro pe site-urile de reduceri.
ePayment explica diferenta, similar, prin faptul ca firma a anuntat cifrele inregistrate de sistemul propriu si de catre Romcard, fiind singurele informatii oficiale disponibile public in momentul emiterii comunicatului.
“Pe piata mai sunt prezenti si alti jucatori, printre care si numeroase banci ce vand pe cont propriu servicii eCommerce, dar pentru ca aceste cifre nu sunt comunicate public de catre jucatori, preferam sa ne ferim din a face estimari si declaratii care, in lipsa unor date concrete, pot induce in eroare, acesta fiind si motivul pentru care nu am estimat public o cota de piata, desi volumele vorbesc de la sine. De altfel, fiecare jucator din piata are libertatea de a alege daca comunica sau nu cifrele pe care le realizeaza”, a subliniat pentru wall-street.ro Cristian Herghelegiu, country manager al ePayment.
Mai mult, reprezentantii ePayment spun ca mobilPay ar fi inclus in rezultatele lor si volumele procesarilor pe mobil, ceea ce a ridicat suma finala.
In concluzie, volumul comertului electronic cu plata online s-a situat anul trecut, cel mai probabil, la peste 200 de milioane de euro, daca luam in calcul multiplii jucatori independenti, mai mici dar numerosi.
Considerati ca ar trebui sa existe o mai buna comunicare intre entitatile independente de pe piata, pentru a formula o estimare unitara? Vi s-ar parea interesant si util un studiu exhaustiv al valorii si volumelor comertului online din Romania, similar cu studiul IAB/PwC privind piata de publicitate online? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: