Tentativele de frauda la plata online in magazinele care utilizeaza platforma de comert electronic ePayment au scazut cu 15% anul trecut, evolutie care a dus la evitarea unor pierderi de circa 520.000 euro.
"Sistemul anti-frauda ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, in fiecare luna fiind identificate in medie 400 de tentative de frauda", se arata intr-un comunicat al ePayment, citat de Mediafax.

Mai mult, la numarul tentativelor de frauda identificate automat sau manual de catre specialistii companiei se adauga un numar mediu de peste 15.000 de incidente de plata procesate de catre operatorii companiei in 2011.

"Timpul mediu de raspuns pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde, iar volumul tranzactiilor care au fost recuperate astfel de catre departamentul suport pentru clientii ePayment se ridica la alti 520.000 euro in 2011", se mai spune in comunicat.

Principalele tipuri de incidente intalnite de catre operatorii de la ePayment Hotline in 2011 au fost legate de neautorizarea unei tranzactii online (introducerea gresita a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuza tranzactia, cardul are o limita de suma pentru tranzactii online etc.).

De asemenea, au existat incidente legate de sistemul 3D Secure (cum se stabileste parola sau cu cine? cum functioneaza?) si de comanda/plata online a produselor si serviciilor (verificarea detaliilor din comanda, clientul doreste sa se asigure ca plata este finalizata etc.)

"In ceea ce priveste tentativele de frauda, domeniile cele mai interesante pentru cei care au incercat sa pacaleasca vigilenta sistemului de securitate ePayment au fost telecom - 41%, servicii turistice - 22% si alte servicii - 13%", se mai spune in comunicat.

Cele mai putin predispuse domenii la incercarile de fraudare au fost retail IT&C, divertisment si plata de utilitati, fiecare dintre ele insumand intre 1 si 4% din totalul incercarilor de frauda.

Cardurile folosite in tentativele de frauda sunt emise in proportie de 38% din Statele Unite, 21% din Romania, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie.

Restul cardurilor folosite in incercarile de a depasi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franta, Australia, Germania, Brazilia si Canada.

In urma localizarii persoanelor care au efectuat tentativele de frauda a reiesit ca acestia provin din Romania - 24%, Statele Unite - 33%, Italia - 8%, Marea Britanie - 7% si din alte tari precum Franta, Brazilia, Spania, Germania si Columbia.

ePayment este un furnizor de solutii ecommerce integrate. Compania a fost preluata in 2010 de grupul international PayU, detinut de grupul media Naspers, al doilea jucator in domeniul ecommerce la nivel global.

Compania a inceput un proces de rebranding, iar viitoarea denumire este PayU Romania.

PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria.

In Romania, ePayment este lider pe piata de plati online, cu peste doua milioane de tranzactii procesate in 2011 in valoare de 138,8 milioane de euro si o cota de 88% din volumul total al Romcard.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri