In prima parte conferinta se va axa pe strategii si implementarea lor in social media precum si pe fatete ale succesului in social media. In partea a doua wall-street.ro va va prezenta mai multe studii despre piata social media, a blogurilor precum si un studiu privind campaniile pe canale sociale din Romania.

09:53
Conferinta va incepe in circa 15 minute. Primii invitati sunt Bogdana Butnar (Google Romania), Victor Kapra (blogger), Marko Njavro (director marketing Bergenbier), Mugur Patrascu (iLeo), Alexandru Negrea (social media manager BCR), Dragos Stanca (Q2M).
10:09
10:16
Bogdana Butnar: Azi am o prezentare care NU este pentru domnisoare tinere si dragute; este o prezentare mai "Star Trek!". - discrepanta dintre asteptarile consumatorilor si ceea ce ofera piata.
10:17
In general, in Romania, nimeni nu este multumit de promotii sau cumparaturi, in general - "ce naiba, doar 10 iPod-uri au dat, nu puteau si ei sa dea 100?..."
10:19
Evolutia marketing managerului in social media din Romania a trecut prin trei etape: 1. Ne trebuie si noua pagina de Facebook! (unii nu au facut si acum regreta ca nu au prins de la inceput); 2. Etapa in care lumea e incantata ca primeste like-uri 3. Etapa "uber sofisticata" in care nu mai faci doar update-uri ci te duci la o agentie si ceri o aplicatie care sa creasca cu adevarat engagementul.
10:20
In 2012, cel mai important in social media este engagementul, apoi optimizarea pe terminale mobile si pe trei optimizarea continutului (studiu econsultancy)
10:25
Nimeni nu vrea sa vorbeasca despre reclame, este greu sa le trezesti interesul - cu foarte mici exceptii. De exemplu, intrebarea Coca-Cola "cum crezi ca se simte un pahar cand torni Coca-Cola in el" nu m-a prins niciodata, indiferent cat de deschisa eram! (Bogdana Butnar)
10:27
Umor - fa-ti utilizatorii sa zambeasca si post-ul tau va primi cu 50% mai multe like-uri si de 5X mai multe share-uri decat o postare fada, fara umor.
10:29
Cine da Like pe facebook brandurilor: In special cei ce deja sunt loiali brandului, apoi cei ce vor sa urmeasca brandul si produsele lor dar si cei ce vor sa fie rasplatiti, cumva, in viitor, pentru ca au dat like.
10:32
In Star Trek era "away team" - capitanul, doctorul , mecanicul si inca UNUL...care stiai ca o sa moara pentru ca nu avea practic niciun rol bine definit de la inceput. DAR in acel "away team" nu era niciodata un om de marketing. Era format doar din oameni operationali. Ce am invatat noi in marketing este ca primul pe care-l trimiti undeva nou este cel de marketing, ca un "buzdugan". Daca el esueaza, nu afecteaza prea tare operatiunile.
10:34
E important ca in social media sa fie integrate TOATE departamentele, nu doar cei din comunicare. Integreaza oamenii din operatiuni in social media, asta asteapta oamenii, nu mai vor inca un canal de marketing.
10:38
Victor Kapra: 3 reguli elementare de bifat pe social media, pentru a avea cu adevarat rezultate.
10:43
Problema in comunicare este ca oamenii din aceste departamente asculta de "sefii mamuti" si comunica in limbaj de lemn - Misiunea noastra este satisfactia clientilor, compania X, liderul industriei de... Informatia este utila in proportie de 30% sau chiar mai putin.
10:46
Prima regula: Traim in vremurile copy/paste; oameni care nu au timp de altceva. INSA informatia trebuie sa fie "news ready" (gata de a fi publicata). Omul de PR trebuie sa stie sa redacteze o stire de INTERES pentru cititori.
10:48
Regula 2. Experimentati in nume propriu pe retelele sociale, inainte de a incerca sa puneti la punct campanii de comunicare in numele companiei.
10:49
3. Treceti de la monolog la conversatie. Inainte consumatorul nu avea posibilitatea sa comunice lumii intregi parerea despre un produs si serviciu, acum insa poate sa o faca foarte usor.
10:51
Dragos Stanca: Nu faceti doar publicitate
10:53
Ce inseamna esec in Social Media - a se observa cazul Hi5, care a decazut aproape continuu din ianuarie 2009; Facebook are 3 milioane unici pe zi, Hi5 150.000. In aprilie 2010 Hi5 a fost batut de Facebook.
10:56
Cateva invataminte in acest context: Online nu inseamna alta media ci inseamna un nou mediu. Publicitatea online va muri treptat si va fi inlocuita de comunicare eficienta de brand (de la social media la continut bine facut pana la diverse instrumente ce pot fi puse la dispozitia utilizatorilor); brandul nu inseamna doar produs, inseamna stare, persoana, univers de valori.
10:58
Copiii digitali nu mai seamana cu noi cei trecuti de 25 de ani; trebuie sa comunici pe limba lor sau nu veti vinde. Nimic.
11:13
Marko Njavro, Director de Marketing, Bergenbier SA: Despre social media si StarBev.
11:16
Care sunt cele mai mari provocari ale marketingului digital. Desi raspunsul pare simplu - sa cream continut relevant pentru consumatori, nu este tot timpul asa. Pentru fiecare brand de bere trebuie alta strategie - in functie de vechime, chiar si gust.
Trebuie sa fii consistent in mesaje, pentru a nu starni confuzie intre consumatori. Relatia cu clientii trebuie sa se faca in timp real.
11:25
Incearca sa pui "carne" pe profilul tau de Facebook, nu il depersonaliza.
11:27
Alex Negrea: Social Media pentru companii in 2012
11:29
2012 nu mai este deja un an de experiment pe bloguri/Facebook. In 2011 s-au realizat deja campanii mai complexe, cross promotion-uri.
In continuare insa sunt companii mai mici/mari care intreaba "social media vinde?".
11:30
In Romania in prezent sunt 60.000 de conturi pe Twitter.
11:31
Interactiunea online dintre utilizatori si branduri a crescut cu 53% in 2011. Analiza de sentiment arata cu 49% mai multe comentarii pozitive online despre branduri.
11:32
Cele mai vizitate locuri din Romania pe Facebook sunt Aeroportul Otopeni, Baneasa Shopping City si AFI Cotroceni. (top Facebook check-ins)
11:38
Alex Negrea: Mi se pare ca publicitatea outdoor devine intruziva. Sunt singurul care crede ca daca e plin de reclame la metrou, nu ar mai trebui sa platesc cartela de intrare? E ca si cum mi s-ar cere sa platesc pentru a intra pe Facebook. De asemenea, jocurile GRATUITE au reclame inauntru, nu cele premium, pentru care platesc. Da, inteleg reclamele de pe Magazinul Unirea, de exemplu, pentru ca acolo, afara, stai si te plimbi gratis, dar nu la metrou unde platesti intrarea si ti se mai baga pe gat si reclame.
11:56
Mugur Patrascu, iLeo: In 2012 vom vorbi in continuare de Facebook dar si de initiative private ale bloggerilor - persoane ce prezinta proiectele lor proprii, au initiative, folosindu-se de un statut pe care il au in social media.
12:06
Trebuie sa intelegi comunicarea de brand - nu stii cum sa vinzi unui brand, sa transformi o idee si o pasiune intr-o comunicare profesionista pentru un brand.
Trebuie sa intelegeti lumea in care va invartiti - clienti, cum gandesc, care este diferenta intre antreprenor si actionar etc.
Trebuie sa fiti profesionisti si responsabili.
Trebuie sa cresteti comunicarea, mai mult decat ce va cere partenerul. Trebuie sa va atasati personal de brand, chiar daca nu este al vostru.
Trebuie sa iti alegi brandul pentru care comunici, nu sa le iei pe cele care vin catre tine.
12:25
12:25
Vom reveni dupa o scurta pauza.
12:32
Partea a doua a conferintei ii are ca invitati pe Cristian Manafu (The Connector & Partners), Georgiana Gheorghe (Danone), Marius Tudosiei (Bacania Veche) precum si Vlad Petreanu (Petreanu.ro) si Razvan Baciu (trafictube.ro).
12:46
Vlad Petreanu: "Smecheria cu a scrie la comanda este a sti sa scrii REPEDE si sa gandesti repede! Te suna o companie care a lansat o saltea noua si spune - uite, am un buget pentru salteaua asta, ce poti sa imi scrii? Si atunci trebuie sa gandesti repede, sa raspunzi pe loc, rapid".
12:47
Libertatea de exprimare este ceva supraevaluat - daca scrii incorect gramatical, cred ca am dreptul sa nu accept asa ceva...
12:50
(Despre blogging, Vlad Petreanu) - Nu exista o cheie simpla pentru a scrie o poveste - citeste un morman de carti timp de 30 de ani si atunci o sa poti scrie orice, oricat de mult. Orice arta presupune si mestesug. In scris, mestesugul este cel mai simplu - inveti sa scrii in clasa I. Arta se capata in timp.
12:51
Pentru companiile clienti - Lasa producatorul de continut sa scrie povestea, nu incerca sa impui un stil care deseori nu este cel al autorului.
12:54
Razvan Baciu, Trafictube: ROI din continut video
12:57
De ce video? Este ALTFEL de continut (nu scris) desi este important sa EDITEZI clipurile si sa scoti in evidenta ceea ce este important. De exemplu, nimeni nu apreciaza un clip cu o masina care trece pe rosu daca nu introduci slow motion-uri/ daca nu selectezi si scoti in evidenta semaforul astfel incat sa vada toti care este eroarea.
12:58
Totodata, poti sa faci continut video cu telefonul si sa editezi online. Sunt instrumente usor de folosit pe Internet.
12:59
Ce tipuri de continut video exista - reportaje, pareri personale, review-uri, "how to" sau evenimente.
13:02
Inteleg unbox-urile si sunt de succes, dar eu personal le detest. Mi se pare incredibil sa stai sa te uiti la un clip de 12 minute si sa ajungi la produs abia dupa 8 minute! (Razvan Baciu).
13:03
Eu am invatat de pe YouTube cum sa editez videoclipuri, nu am avut pregatire. Oricine poate sa invete.
De asemenea, trebuie sa faci clipurile sa fie interesante cap-coada, sa nu obligi omul sa mute sau chiar sa inchida cu totul respectivul browser.
13:06
Promovare prin video: Faci un clip fain, poate deveni viral, poate chiar preluat de televiziuni. Din pacate deseori trebuie sa punem un watermark mare, altfel deseori sursa nu este citata.
De asemenea, filmeaza non-stop daca este cazul si selectezi ce iti trebuie.
Sunt si camere pe care le poti pune dupa ureche, mergi pe strada, filmezi si daca gasesti ceva interesant poti sa pui pe blog.
13:08
ROI din video - direct prin site/blog; indirect prin servicii adiacente (realizeaza clipuri pentru corporatii/evenimente, de exemplu); promovare si branding personal.
13:10
Revenim dupa pauza cu cateva studii privind piata de online/blogging din Romania.
14:58
Cat au castigat blogerii in 2011? Un sondaj realizat de Refresh.ro sustine ca circa 415.000 euro, in crestere cu 30% fata de 2010.
14:58
95% dintre blogeri sunt pe Facebook, 35% pe LinkedIn si 70% pe Twitter.
15:28
Adina Vlad, managing partner, Unlock Market Research: De la Like la Love - studiu
15:33
Dippin' Dots are 4,3 milioane fani pe Facebook...dar in noiembrie 2011 si-a anuntat falimentul.
E incredibil ca intr-o pagina de 4 mil. de Likeuri (Adidas) o rata buna de reactii se invarte in jurul a 40.000 (FOARTE ineficient).
15:33
La Carturesti, pe o pagina cu peste 100.000 de like-uri, o promotie cu reducere de pret la carti a atras doar cateva zeci de carti. DECI, oare Facebook da exclusiv cantitate?
15:35
NU - Nike Plus+ are peste 4 mil. de fani. In primele 6 luni, acesti fani au alergat si inregistrat impreuna peste 3 milioane de mile - deci engagement! Click-ul trebuie sa aiba legatura cu ceea ce faci!
15:59
Romanii de pe Facebook sunt in general APROBATORI, CONECTORI si AUTO-PROPAGANDISTI. Romanii sunt fabricanti de imagine, uneori vulnerabili si defensivi, nu isi asuma ceea ce fac.
16:17
Cristian China-Birta, www.chinezu.eu - Ce branduri "au mers"in local - Knorr in 6 judete, Romtelecom in 19 judete, Balonul Orange.