La fel cum personalitatile umane sunt impartite in patru – sangvinic, coleric, melancolic si flegmatic (fiecare cu subcaracteristicile sale), la fel si utilizatorii de retele sociale pot fi impartiti in mai multe tipologii, in functie de rolul pe care fiecare persoana il poarta, preponderent, pe retelele sociale.

Este rar intalnit ca o persoana sa se incadreze 100% intr-o singura tipologie insa, similar personalitatilor umane, cei mai multi dintre utilizatori adera intr-un procentaj mai mare la una dintre impartiri.

1. Te consideri o persoana mai mult activa in social media?


1. Creatorul

Pune la punct continut propriu pentru a fi consumat de altii. El este cel ce scrie post-uri proprii si unice, incarca videoclipuri realizate de el insusi sau fotografii.

2. Conversatorii

Sunt cei ce isi exprima parerea despre alti utilizatori si despre business-uri. Ei posteaza mesaje destul de des si updateaza statusuri chiar si de cateva ori pe zi. Se folosesc simultan de mai multe retele sociale pentru a-si exprima parerile.

3. Criticii

Raspund la continutul postat de altii. Uneori scriu review-uri pe care le incarca pe blog/retele sociale, participa pe forumuri si editeaza articole de pe Wikipedia. Deseori comenteaza pe wall-ul altor utilizatori si pe blogurile altora.

4. Colectorii

Organizeaza continutul postat de altii, aduna informatii prin RSS. Este cel ce adauga tag-uri in fotografii cel mai des si da “like” celor mai multe pagini sau adauga site-uri in feed-uri.

5. Comercialii

Citeste si:

Promoveaza si vand in mod direct produse pe retele sociale.

6. Conectorii

Se folosesc de profilele lor pe canalele social media pentru a se conecta cu alti utilizatori, pentru a-si face noi prieteni. De obicei isi mentin profilele vizibile si pentru cei ce nu sunt prieteni cu ei.

7. Crowd-members

Sunt acei utilizatori care citesc, se uita si asculta ce posteaza altii dar nu participa aproape deloc la conversatii.

8. Colaboratorii

Impartasesc documente media lasandu-le insa deschise pentru ca altii sa le poata completa si imbunatati (open source).

9. Cei inactivi

Aceia care nu folosesc deloc retelele sociale – cei care si-au facut, candva, un cont, dar nu au mai intrat pe el de atunci.

Luate impreuna, aceste tipologii formeaza ecosistemul retelelor sociale. Intelegand categoria in care se incadreaza potentialii tai clienti te va ajuta sa ii targetezi mai bine si ce strategii sa pui la punct pentru a vinde mai eficient produsele/serviciile tale.

Sursa foto: Freedigitalphotos.net

Este putin probabil ca tu sa te incadrezi intr-o singura tipologie. Spune-ne insa in care dintre ele te regasesti cel mai mult!