Frecventa veniturilor mici pe gospodarie se mentine la un nivel critic, 27.5% dintre respondenti declarand ca veniturile nete se situeaza sub 1.000 de lei, spre deosebire de 25.5% in ianuarie, 2011 si 15.35% in martie, 2010. In ceea ce priveste ponderea gospodariilor cu venituri lunare de peste 5.000 lei, procentul de 10.2% nu se departeaza de cele din editiile anterioare, 9.6% in 2011 si 11.7% in 2010, ramanand astfel la acelasi nivel.

Creste nevoia de informare

O evolutie a dinamicii comportamentului utilizatorului roman pe Internet demonstreaza o crestere a nevoii de informare. Domeniile, care au inregistrat cele mai spectaculoase cresteri ale interesului utilizatorilor, sunt Tehnologia (+9.8% fata de 2010), Educatia (+8.6%), Arta, Cultura, Societate (+6.8%), Shoppingul (+6.4%) si Sportul (+5.7%). Nevoia de informare compenseaza climatul economic ostil si restrictiile generate la nivelul indivizilor societatii, prin cresterea receptivitatii la stimulii sociali si a interesului fata de cultura si arta.

Instant messaging-ul domina ca mediu online de socializare

Retelele de corespondenta prin instant messaging domina in procent de 68.3%, ceea ce demonstreaza ca romanii, in continuare, folosesc mediul online pentru a socializa. Accesarea de informatii si documentare este realizata de peste 50% dintre cei intervievati. O crestere spectaculoasa se observa si prin accesarea retelelor sociale. Astfel ca in 2012, 41.9% dintre respondenti au declarat ca folosesc retelele sociale, fata de 30.1% in 2011.

E-commerce-ul creste considerabil fata de 2011

Comertul electronic este de asteptat sa ia amploare in urmatorii ani, dat fiind ca in 2012 numarul celor care cumpara si vand produse online a crescut cu aproximativ 30% fata de perioada similara a anului trecut (20.4% in 2012 fata de 15.3% in 2011).

Smartphone-ul: gadgetul preferat al romanilor

Gadgeturile se numara printre preferintele romanilor atunci cand vor sa acceseze Internetul. Se constata o scadere a numarului de PC-uri si desktopuri si o crestere importanta a accesului la Internet de pe laptopuri si notebookuri. Conectarea pe dispozitivele mobile de tip smartphone/PDA inregistreaza o evolutie spectaculoasa, inregistrand o cota de 15.2%, fata de 9% in 2011.

Bannerele online au un potential informativ pentru persoanele de varsta medie

Utilizatorii care au cea mai mare receptivitate la publicitatea online sunt persoane de varsta medie sau inaintata si care au studii medii sau mici. Pentru aceasta categorie, bannerele publicitare au un potential informativ, spre deosebire de persoanele tinere, cu venituri mari, studii universitare sau postuniversitare, pentru care publicitatea in mediul online este considerata suparatoare.

Despre studiu

Cercetarea s-a desfasurat pe baza unui chestionar cu 23 de intrebari, livrat online in perioada 16 februarie-23 februarie, 2012. Rata medie de click a campaniei (CTR) a fost de 1.48%, IMP de 2282864 si CK de 33744. Volumul de esantionare a fost de 3 314 respondenti, iar identificarea fiecarui respondent s-a facut prin sistem cookie si adrese de e-mail.

Considerati ca, intr-adevar, internautii romani sunt din ce in ce mai saraci dar, cu toate acestea, sunt mai inclinati sa cheltuiasca mai mult pe gadget-uri? wall-street.ro te incurajeaza sa iti spui opinia!