Mai mult, este perioada dezvoltarii si mai mult a dispozitivelor mobile. Google a anuntat recent ca peste 50% din cautari se fac deja pe mobil, dar din pacate doar o mica parte din site-urile din Romania sunt pregatite pentru traficul acesta, unul care nu este numai de consum de continut. Aproximativ 50% din cei care detin un smartphone il folosesc in timp ce sunt la cumparaturi, pentru a cauta preturi mai bune decat cele intalnite in magazinul fizic.

Urmeaza si cresterea personalizarii in campaniile de marketing online, atat din perspectiva advertisingului (comunicarii) prin campanii cu mesaje adaptate mai bine audientei si o retargetare mai fina, cat si din perspectiva landing page-urilor folosite. Astfel, advertiserii din Romania incep sa fie din ce in ce mai atenti la ratele de conversie si modalitatile de imbunatatire prin personalizarea landing page-ului, in contextul in care costurile per click au crescut semnificativ in ultima perioada.

Marius Lazarescu, director si fondator Today’s, ofera trei sfaturi esentiale celor care vor sa activeze si sa aiba succes in acest domeniu: „Cei la inceput de drum ar trebui sa inceapa cu o campanie Google Search, una care ii va conecta cu cei care au o intentie clara de achizitie sau research. Cu cat aceasta campanie este mai nisata - foloseste o abordare long tail sau, mai bine spus, sunt targetate expresii din cel putin trei cuvinte -, cu atat relevanta este mai mare, iar rata de conversie mai buna. Apoi, este esential sa urmareasca publicul care nu converteste pe site.

In Romania, circa 99% din vizitatorii unui magazin online nu cumpara la prima vizita (de aici si rata de conversie de 1% comunicata de multe ori la conferinte din domeniu) si este extrem de important sa fie folosite campaniile de tip retargeting pentru a comunica cu aceasta audienta. In final, trebuie folosita orice oportunitate de comunicare pentru loializarea publicului si pentru a realiza upsell si cross sell. Asta si pentru ca achizitia unui client nou poate costa de pana la sapte ori mai mult decat comunicarea cu un client existent, iar astfel poate fi crescut indicatorul Client Lifetime Value, unul important pentru cei care pot face vanzari repetate“.