Subiectul a fost discutat de cei doi oficiali in intalnirea avuta, miercuri, la Palatul Cotroceni, in contextul negocierilor cu delegatia Fondului Monetar International (FMI), au declarat agentiei Mediafax surse participante.

"Presedintele si premierul au fost de acord sa amane privatizarea CFR Marfa si listarea Transgaz, cu argumentul ca acum nu este momentul prielnic. Cei doi au agreat ca este nevoie ca mai intai sa fie introdus managament privat care sa creasca valoarea celor doua companii si abia apoi sa fie incheiate procedurile de vanzare de actiuni", au aratat sursele citate.

Statul s-a angajat fata de Fondul Monegar International sa vanda pe bursa participatii la unele companii, printre care si un pachet de 15% din actiunile Transgaz. Operatiunea era programata initial pentru sfarsitul lui iunie, dar a fost amanata din motive tehnice.

Prospectul ofertei Transgaz este pe masa Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare spre analizare.

Transgaz Medias este operatorul retelei nationale de transport al gazelor naturale. Compania este controlata de stat, prin Ministerul Economiei. Compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti din 2008, in urma unei oferte derulate la finele lui 2007.

Statul detine 73,51% din actiunile companiei. In actionariatul Transgaz se regaseste si Fondul Proprietatea, care detine 14,98% din titluri, iar restul de 11,5% din actiuni sunt in portofoliile investitorilor de la bursa.

Citeste si:

In cazul CFR Marfa, Guvernul intentioneaza sa vanda prin licitatie cu strigare un pachet de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al companiei, precum si pachetul care va fi detinut de stat in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR S.A.

Initial, Guvernul s-a angajat fata de FMI sa vanda doar 20% din actiunile CFR Marfa, dar ulterior s-a decis in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) sa fie vandut un pachet majoritar de actiuni.

Ministerul Transporturilor a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.

Ulterior, oficialii ministerului au declaat ca procedura de vanzare a CFR Marfa este intrerupta si nu va putea fi finalizata pana la sfarsitul anului intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT.