Consiliul de Administratie al Carpatica Asig, impreuna cu administratorul temporar numit prin decizie a Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), este mandatat sa finalizeze procedura de atragere de capital si sa incheie procesul de due diligence, aflat in plina desfasurare, potrivit societatii.

"In acelasi timp, echipa executiva se va concentra spre accelerarea eforturilor de indeplinire a cerintelor de solvabilitate, conform celor prevazute in Directiva Solvency II. Compania isi desfasoara activitatea zilnica fara dificultati si ne asiguram clientii ca vom continua sa platim despagubiri, protejandu-le interesele. Istoricul ultimelor 6 luni arata ca valoarea medie lunara a despagubirilor platite de Carpatica Asig se situeaza la peste 35 milioane lei. Aceeasi atentie o aratam si pentru plata catre furnizori sau catre partenerii de afaceri", se arata in comunicatul Carpatica Asig.

ASF a decis ieri (25 ianuarie) aplicarea masurilor de rezolutie definite prin Legea 246/2015 in cazul Carpatica Asig, in conditiile in care, din analiza situatiei societatii realizata de catre autoritate, asiguratorul ar fi susceptibil de a intra in dificultate financiara, iar masurile de rezolutie sunt necesare din perspectiva interesului public.

"Analizand situatia financiara a societatii de asigurari Carpatica Asig si alti factori care fundamenteaza necesitatea protejarii creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie si pentru evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei de asigurari, Consiliul ASF a constatat ca sunt intrunite conditiile pentru aplicarea dispozitiilor Legii 246/2015 privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, atat in ceea ce priveste susceptibilitatea intrarii intr-o stare de dificultate majora a societatii, cit si justificarea aplicarii masurilor de rezolutie din perspectiva interesului public (art. 42 si art. 43, alin.2)", potrivit unui comunicat al ASF.

Intr-un interval de cel mult sase luni, ASF va intocmi Planul de rezolutie si se va asigura ca un evaluator independent va efectua o evaluare corecta, prudenta si realista a activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale asiguratorului, ca etape premergatoare aplicarii masurilor de rezolutie (conform art. 18-25 coroborate cu prevederile art. 55-58 si art. 65 din Legea 246/2015). In sarcina Consiliului de Administratie al societatii Carpatica Asig a fost stabilita obligatia de implementare a masurii privind atragerea unui investitor strategic si incheierea tranzactiei, precum si a altor masuri, astfel incat:

  • sa fie restabilit nivelul fondurilor proprii de baza eligibile care acopera cerinta de capital minim (MCR, minimum capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel incat, in termen de 3 luni de la data comunicarii deciziei, MCR sa fie respectata;
  • sa fie restabilit nivelul fondurilor proprii eligibile care acopera cerinta de capital de solvabilitate (SCR, solvency capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel incat, in termen de 6 luni de la data comunicarii deciziei, SCR sa fie din nou respectata.

ASF a dispus desemnarea unui administrator temporar, respectiv Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA), care va avea ca atributii principale supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societatii la data de 31.12.2015, intocmirea situatiilor financiare anuale si auditarea acestora, precum si supervizarea modului de ducere la indeplinire a masurilor, in special cele legate de atragerea unui investitor strategic. Conducerea societatii va avea obligatia sa se consulte cu administratorul temporar si sa obtina acordul acestuia inainte de a lua decizii sau de a intreprinde actiuni ce privesc activele societatii.

Sursa foto: Gunnar Pippel / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri