"Pentru asigurarea administrarii corespunzatoare a Fondului Proprietatea, viitoarea societate de administrare, care va fi desemnata in urma unei licitatii internationale, trebuie sa nu se gaseasca in nici un moment intr-o state de conflict de interese fata de Fondul Proprietatea", se arata in Anexa 5 la Caietul de Sarcini aferent licitatiei internationale - Anexa 2 la H.G. 1514/2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare a licitatiei internationale pentru desemnarea societatii de administrare a Fondului Proprietatea si a Caietului de sarcini al licitatiei.

Pe de alta parte, "in cazul in care, in timpul exercitarii mandatului sau de administrare, respectiva societate se va gasi la un moment dat intr-o astfel de situatie de conflict de interese, aceasta va trebui sa notifice imediat in acest sens Fondul Proprietatea", potrivit NewsIn.

Printre altele, administratorul "nu are voie sa investeasca active ale Fondului Proprietatea (inclusiv, dar nu numai, numerar) in instrumente financiare (actiuni, obligatiuni, instrumente derivate etc.) emise de societatea de administare a investitiilor sau de afiliatii sai".

Acest lucru inseamna ca pe durata mandatului sau de administare, societatea de administrare nu se poate folosi de activele Fondului pentru interesele proprii sau ale afiliatilor sai.

Prin "afiliat" se intelege, "cu privire la orice persoana, orice persoana care, direct sau indirect, controleaza ori este controlata sau sub controlul comun al acelei persoane. Control si termenii asimilati ai acestuia inseamna posesia directa sau indirecta a puterii de a administra sau de a cauza administrarea respectivei persoane, prin intermediul actiunilor cu drept de vot, prin contract sau in alt fel.”

"Principala atributie a auditorului este cea de evaluare, in special de a calcula zilnic valoarea neta a activelor. Mai mult, odata ce Fondul va fi listat sa va face o analiza independenta si regulata a evaluarii de catre un tert. Societatea de administrare a Fondului va avea obligatia sa furnizeze toate informatiile pe care le detine cu privire la detinerile nelistate in cadrul acestui proces", arata seful Comisiei de selectare a administratorului, Sebastian Vladescu, intr-un raspuns catre potentialii administratori ai FP.

Fondul Proprietatea a publicat in presa interna si internationala, pe 11 decembrie, cererea de oferte pentru selectarea administratorului, data limita pentru depunerea acestora fiind atunci pe 15 ianuarie 2009, iar potentialii administratori puteau lansa intrebari sau solicitari de clarificare pana in 24 decembrie.

Citeste si:

"Daca cei de la Comisia de selectie vor ramane pe calendarul stabilit in prezent, cel mai tarziu la sfarsitul lunii martie adminsitratorul desemnat ar putea primi avizul CNVM, iar la finalul lui aprilie sau inceputul lunii mai isi va intra efectiv in functie", declara la jumatatea lunii trecute presedintele directoratului FP, Daniela Lulache.

Numarul de actionari persoane private ai Fondului Proprietatea a ajuns in prezent la 1.868, de la 2.024 la inceputul lunii noiembrie, iar detinerea acestora in capitalul Fondului a crescut cu 1,5 puncte procentuale pana la 26,80%.

Fondul Proprietatea a primit, pana in 1 august 2008, scrisori de intentie din partea a 28 de companii, din care doar una este inregistrata in Romania, care urmeaza sa concureze pentru administrarea unor active de aproape 4 miliarde euro.

Companiile interesate de administrarea FP trebuie sa fi administrat atat in 2006 cat si in 2007 active cu o valoare totala de peste 30 de miliarde de euro, valoarea aplicandu-se atat pentru o singura societate, cat pentru un consortiu.

O alta conditie este sa aiba asigurare de raspundere profesionala in valoare de cel putin 50 de milioane de euro.

Candidatii nu au voie sa participe la mai mult de doua consortii, prin urmare nu pot depune mai mult de doua oferte.

Comisia va inainta Guvernului forma finala a contractului ce va fi incheiat cu administratorul, urmand ca Executivul sa-si mandateze reprezentantii in adunarea generala a actionarilor Fondului.