Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul rutier subteran de la Piata Presei Libere, ce ar urma sa fie realizat in 10 luni si sa coste municipalitatea 62 de milioane de lei, a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).
"Lucrarile ar putea incepe si maine respectiv dupa obtinerea autorizatiei de construire", a declarat primarul general Sorin Oprescu dupa sedinta CGMB, precizand ca "probabil inbtr-o saptamana" cetatenii vot vedea acolo organizarea de santier, relateaza Mediafax.

Primarul a precizat ca nu este nevoie de refacerea licitatiei, constructorul fiind deja selectionat, respectiv societatea Apolodor SA.
Realizarea pasajului va dura 10 luni, din care faza de santier se va intinde pe o perioada de sase luni, si va costa municipalitatea 62 de milioane de lei.
"In timpul lucrarilor se va circula in acea zona", a precizat Oprescu.
Pasajul rutier Piata Presei Libere va permite, potrivit municipalitatii, subtraversarea acestei zone pe orice directie, urmand sa asigure legatura dintre transportul public de suprafata, respectiv linia de tramvai si liniile de autobuze, cu statia viitoarei magistrale 6 de metrou.

Intrarea in pasaj se va face pe directia Soselei Bucuresti-Ploiesti spre Bulevardul Kiseleff, iar iesirea, pe Bulevardul Kiseleff, dar si pe bulevardul Marasti.

Pasajul va avea o lungime de 550 de metri si va incepe pe portiunea din zona Fantana Miorita si Piata Presei Libere pe Sos. Bucuresti - Ploeisti, acesta urmand sa se desparta sub forma literei "y" sub intersectia de la Piata Presei.
Zona analizata si reglementata prin PUZ este cea a intersectiei dintre bulevardul Poligrafiei - Soseaua Bucuresti-Ploiesti - Soseaua Kiseleff - bulevardul Marasti.

Acestui proiect i s-au opus, de cand a fost anuntat, mai multe ONG-uri, care au argumentat ca acest pasaj incurajeaza traficul in centrul Bucurestiului, agreseaza mediul si patrimoniul din zona si are costuri ridicate.

Sorin Oprescu declara in martie, la emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata de Pro TV, ca realizarea pasajului nu va afecta copacii din zona si nici traficul pe DN 1, la cea mai mare intrare in Bucuresti, prin nord. "Ma duc (cu lucrarile - n.r.) in spatele perdelei de pomi si nu deranjez pe nimeni", a explicat atunci Oprescu.

Sorin Oprescu a mai spus atunci ca proiectul a fost blocat timp de patru ani de organizatiile neguvernamentale care au contestat PUZ-ul, refacut de trei ori din acest motiv.

De asemenea, edilul a aratat, cu acelasi prilej, ca lucrarea a fost atribuita deja, prin licitatie, firmei Apolodor a omului de afaceri Radu Ouatu, care va realiza obiectivul in asociere cu o societate germana.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri