Intr-o vizita de presa, dezvoltatorii proiectului si compania care asigura partea de project management a viitorului centru comercial, sustin ca structura este aproape finalizata, urmand, ca din luna aprilie, chiriasii sa poata intra in posesia spatiilor rezervate, pentru pregatirea si modernizarea viitoarelor magazine.

“Peste 90% din structura din beton a cladirii este finalizata in prezent, ceea ce se traduce printr-un volum de peste 120.000 metri cubi de material de constructii deja turnat. Incepand de luna viitoare (aprilie – n.red.), chiriasii vor intra in posesia spatiilor si vor incepe, la randul lor, dezvoltarea magazinelor”, au declarat reprezentantii Optim Management, companie care se ocupa de partea de project management a ParkLake.

Intrebati despre intarzierea lucrarilor si amanarea inaugurarii cu cateva luni, Ingo Nissen, directorul general Sonae Sierra, sustine ca centrul comercial putea fi deschis si la termenul anuntat initial, in luna aprilie, dar au existat cativa factori care au facut ca proiectul sa fie programat pentru o deschidere in luna septembrie a acestui an.

“Reprogramarea deschiderii a venit in urma unei discutii cu chirasii, asta pentru ca pe de-o parte nu reusisem sa finalizam tot procesul de preinchiriere, dar a coincis si cu faptul ca urma sa fie inaugurat in perioada Sarbatorilor de Paste si astfel nu ne-am fi putut sincroniza cu promotiile anuntate. (…) Putem termina proiectul inca din luna aprilie, dar din aceste considerente am decis sa il amanam cateva luni”, a spus Ingo Nissen, raspunzand unei intrebari a wall-street.ro.

Ce noutati va aduce mall-ul ParkLake

Asa cum il descriu si dezvoltatorii, ParkLake Plaza este una dintre cele mai mari provocari pe piata centrelor comerciale din Romania, fiind si primul proiect care va beneficia de conexiunea directa cu natura, aflandu-se in imediata vecinatate a parcului Titan (cunoscut si sub numele de parcul IOR).

“Ne-am propus sa largim parcul in centrul comercial si sa cream o legatura intre natura si proiect. Vrem sa aducem o zona de patinoar in aer liber, care sa fie utilizata la potentialul maxim in perioada sarbatorilor si sa facem o piata care sa fie deschisa o data pe saptamana, in care sa fie comercializate produse traditionale sau va folosi pentru diferite evenimente. (…) Mai mult, vrem sa cream o zona de joaca denumita Jules Verne in care vom aduce si un concept nou pe piata, si anume un Zeppelin”, a declarat Ingo Nissen, in cadrul intalnirii cu presa pe santierul viitorului centru comercial.

Intrebat despre viitorul mix de chiriasi, reprezentantul Sonae Sierra a precizat faptul ca odata cu deschiderea ParkLake va intra in Romania si retailerul Forever 21, precum si o serie de noi jucatori pe piata despre care wall-street.ro a scris in cateva randuri.

Citeste si:

“Forever 21 va deschide in Romania un centru comercial de peste 1.600 metri patrati, dispus pe doua etaje, fiind unul dintre principalii chiriasi de fashion din ParkLake”, a mai aratat Ingo Nissen.

In ceea ce priveste zona de food-court, care, conform celor mai noi studii, reprezinta unul dintre principalele puncte de atractie ale unui centru comercial, dezvoltatorul a anuntat ca nu mai putin de 23 de restaurante si fast-food-uri vor completa harta de atractii a centrului comercial, si, in plus vor aduce si un element de noutate, ceea ce va permite clientilor sa ia masa intr-o atmosfera mai relaxata si intima.

“Vor exista mai multe spatii ferite de aglomeratie in care se va putea lua masa. In plus, terasa centrului comerial va avea o suprafata de 2.000 mp si va completa spatiul destinat restaurantelor”, a mai arata Ingo Nissen.

Peste 10 milioane de vizitatori vor trece pragul ParkLake in primul an

Intrebat de wall-street.ro despre estimarile pe care le are in privinta traficului generat de viitorul centru comercial, Ingo Nissen sustine ca se asteapta ca traficul sa fie unul bun si adaptat pe densitatea de locuitori pe care o va acoperi.

“ParkLake va fi inconjurat, la o distanta de 10 minute de centrul comercial, de o densitate de jumatate de milion de locuitori care sunt si potentiali clienti. Bucuresti ajunge in acest fel al treilea oras la nivel global care ofera o densitate mai mare de 30.000 oameni pe metru patrat, dupa Moscova si Barcelona. In acest fel, ne asteptam ca numarul de vizitatori din primul an sa depaseasca pragul de 10 milioane de persoane”, au mai precizat reprezentantii asocierii dintre Sonae Sierra si Caelum Development.

Potrivit reprezentantilor celor doua companii, viitorul spatiu comercial, cu o suprafata inchiriabila de 70.000 mp, va dispune de 2.500 de locuri de parcare si va crea peste 3.500 de locuri de munca din momentul inaugurarii.

ParkLake este cel mai mare proiect comercial care va fi livrat pe piata din Romania, in dezvoltare aflandu-se si proiecte precum Veranda Mall Obor (Prodplast Imobiliare), Shopping City Piatra Neamt (NEPI), Shopping City Timisoara (NEPI) sau Mega Mall Satu Mare (NEPI).