Intr-un interviu acordat Wall-Street PRO, Marc Nicolaisen, brand communication manager in cadrul furnizorului de solutii pentru birouri Steelcase, este de parere ca tara noastra a trecut prin schimbari radicale, iar angajatii romani nu mai sunt vazuti drept o forta de munca ieftina, care realizeaza exclusiv outsourcing, ci sunt mult mai pregatiti si chiar competitivi celor din Vest.

“Cand ma uit in urma cu 15-20 de ani, vad Romania ca o tara cu forta de munca ieftina, care face outsourcing, insa acest lucru s-a schimbat. In Romania sunt azi foarte multi oameni bine pregatiti, care vorbesc multe limbi straine, pasionati de tehnologie, care vor sa lucreze in proiecte ambitioase. Am vazut acest lucru mai ales in Cluj, acolo unde avem si noi birourile. (…) Calitatea vietii s-a imbunatatit semnificativ in Romania, o tara care va continua sa aduca tot mai multi multi tineri creativi, foarte bine ancorati in realitate si care vor intra in liga tarilor cu un grad inalt grad de pregatire. Nimeni nu va mai sti ca un tanar este din Romania intr-o alta tara – talentul isi va spune cuvantul”, a declarat Marc Nicolaisen.

Aflati din Wall-Street PRO cat de multe companii din Romania au ajuns sa priveasca biroul drept pe un body-language al unei organizatii.

Managerul Steelcase, companie care comercializeaza in Romania, prin intermediul COS (Corporate Office Solutions), solutii pentru birouri, a precizat ca piata din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelerat in ultimii ani.

“Am venit in Romania in urma cu 10 ani. Piata s-a dezvoltat continuu si a devenit competititiva cu alte piete. As compara Romania cu economii ca Cehia sau Polonia sau tarile din zona Balcanilor. Cand comparam cu Europa de Vest – este o diferenta mare. Romania se afla inca pe o curba ascendenta de dezvoltare si lucrurile nu se pot schimba peste noapte, totul necesita timp”, a mai adaugat Nicolaisen.

In opinia sa, Clujul, Sibiul, dar si celelalte orase universitare au un mare avantaj, intrucat furnizeaza studenti din ce in ce mai bine pregatiti.