"Bucurestiul nu mai poate fi o destinatie turistica, deoarece nu se compara cu Praga unde ai nevoie de o saptamana ca sa vizitezi tot, si nici cu Budapesta unde iti trebuie patru zile. (...) sansa capitalei e sa devina o placa turnanta a gazduirii de evenimente in aceasta zona a Europei", a spus Paul Marasoiu, director general al Peacock Hotels, companie care ofera consultanta dezvoltatorilor de proietcte hoteliere.

Marasoiu a spus ca pentru a deveni cu adevarat atractiv afaceristilor, Bucurestiul are nevoie de un centru international de conferinte cu o sala de 8 -10.000 de locuri, dublata de existenta unor spatii expozitionale si de parcare suficiente. "Un astfel de centru ne-ar costa aproximativ 75 - 80 milioane euro, iar Consiliul Local ar trebui sa asigure un teren de cel putin 25 de hectare", a adaugat presedintele companiei de consultanta, citat de NewsIn.

Marasoiu considera ca daca proiectul va demara "ar fi un element esential de catalizare a mai multor afaceri", in special in sectorul hotelier. Consecinta imediata, ar fi cresterea gradului mediu anual de ocupare al hotelurilor din capitala, de la 65% cat este in prezent, la 73 - 75%, sau chiar mai mult, potrivit preseditelui Peacock Hotels.

In prezent, in capitala sunt 5.700 de camere de hotel, iar pana la sfarsitul deceniului, presedintele Peacock preconizeaza ca numarul se va apropia de 9.000. tinta este realizabila daca tinem cont ca numai anul acesta capacitatea de cazare a capitalei a crescut cu peste 600 de camere. "Un centru international nou ar determina nevoia de 15.000 de camere in Bucuresti, adica aproape cat are Budapesta, dar sub cele 24.000 din Praga. (...) Un eveniment genereaza in mod exponenential afaceri, mai ales daca este unul de anvergura", considera Marasoiu. Peacock Hotels ofera consultanta dezvoltatorilor de proiecte hoteliere si este reprezentantul in Romania si Moldova al Golden Tulip Inns&Resorts.