Acestia dau ca exemplu negativ cartierul, "fost sat" Pipera, din orasul fosta comuna Voluntari, unde unii dezvoltatori au inceput sa construiasca imobile inalte, chiar pana la zece etaje, intr-o zona pana acum preponderent de case, reusind sa-si impuna punctele de vedere mult mai usor decat ar fi reusit daca terenurile ar fi fost sub jurisdictia municipalitatii capitalei.

Potrivit consultantilor imobiliari ai DTZ, dezvoltarile imobiliare masive din aceste zone vor avea, pe termen mediu, un efect negativ prin aglomerarea excesiva a rutei sos. Petricani – sos. Bucuresti-Nord – sos. Pipera-Tunari, precum si a rutelor adiacente sos. Pipera, Bd. Dimitrie Pompei, Str. Fabrica de Glucoza, intr-o zona care pana recent era considerata ca beneficiind de un acces facil.

"Aceste dezvoltari de spatii de birouri, depozitare si show-room in zona Pipera au anticipat totusi viitoarea conectare a zonei cu A3 – Autostrada Bucuresti-Brasov, in speranta imbunatatirii rapide a infrastructurii in zona. insa, la modul in care evolueaza constructia acesteia, imbunatatirile in zona par a avea cativa ani buni de asteptat", a declarat consultantul senior in cadrul departamentului investitii al DTZ Echinox, Mihai Plaesu.

Citeste si:

Analistii de la DTZ mai spun ca in cazul in care municipalitatea nu va demara curand lucrarile prevazute in PUZ (n.r. plan urbanistic zonal), inainte de a astepta conectarea zonei cu A3, foarte curand, pe aceasta ruta, traficul va fi complet sufocat.

In prezent, cele mai multe investitii se fac in continuare in nordul Capitalei, iar zona Pipera-Tunari este dominanta din acest punct de vedere, peste 20 de ansambluri rezidentiale si circa 400 de vile urmand a fi finalizate in urmatorii doi ani.