Cu toate ca segmentul de birouri a cunoscut in ultima perioada o dezvoltare spectaculoasa, spatiile efectiv disponibile sunt in continuare insuficiente, spun consultantii Eurisko. La aceasta ora, majoritatea proiectelor noi demarate sunt inca la stadiul de constructie.

De aceea, gasirea unui nou sediu care sa se ridice la nivelul asteptarilor unei companii in ascensiune poate dura si pana la doi ani. In momentul in care o firma decide sa faca acest pas, trebuie sa aiba in vedere faptul ca relocarea este o actiune ampla, care necesita timp si o documentare riguros realizata.

Un exemplu in acest sens este corporatia de origine franceza Servier Pharma, care a inchiriat un spatiu la etajul trei in complexul S.Park, din vecinatatea Casei Presei Libere. „Tinand cont de raportul dintre cerere si oferta, Servier a demarat procesul cautarii si alegerii viitorului sediu cu aproximativ 18 luni inaintea mutarii efective. Este unul dintre cazurile fericite, cand compania realizeaza exact situatia de pe piata si isi aloca resursele (umane si logistice) necesare in timp util, garantându-si o plaja larga de optiuni si luxul de a nu fi presata de timp pe parcursul negocierilor contractului de inchiriere”, spune Andreea Miinescu, senior broker la Departamentul de Birouri din cadrul Eurisko.

Citeste si:

Specialistii Eurisko recomanda astfel tuturor managerilor care decid o viitoare expansiune sa ia in considerare eventuala relocarea a sediului cu cel putin un an si jumatate inainte si sa apeleze la o firma de consultanta imobiliara cu experienta, pentru a beneficia de servicii cu adevarat profesioniste.

Fondata in 1997 la Bucuresti, Eurisko Consulting este in prezent una dintre cele mai mari companii romanesti de consultanta imobiliara, avand peste 100 de angajati.