"Dezvoltarea pietei de retail la nivel international, precum si numeroasele proiecte anuntate, transforma Romania intr-o destinatie din ce in ce mai atractiva pentru retaileri", a declarat directorul departamentului de cercetare in retail al companiei Cushman & Wakefield, Yvonne Court.

Mai mult de 50% dintre motivele expansiunii internationale a retailerilor sunt legate de identificarea oportunitatilor pentru expansiuni, motive sustinute de limitarea posibilitatilor de extindere pe pietele locale si identificarea de potentiali francizati.

In privinta amplasamentelor alese de retaileri, in prim plan se situeaza cele cu iesire la strada si centrele comerciale din interiorul si exteriorul oraselor, ultimele locuri fiind ocupate de parcurile de distractii si de parcurile industriale.

Citeste si:

Potrivit raportului, 80% dintre retaileri prefera metoda de patrundere pe o piata noua printr-o retea proprie, in timp ce 20% prefera metoda francizarii si metoda de joint venture cu un partener local.

International Council of Shopping Centres (ISCS), lansata in Romania in luna iulie, este o asociatie non-profit cu peste 70.000 membri din 100 de tari. Acestia sunt in principal dezvoltatori, retaileri, agenti de real estate si consultanti, manageri de centre comerciale, avocati, arhitecti, autoritati publice. ICSC pune la dispozitia membrilor sai cercetari, furnizeaza consultanta si asigura acreditari internationale in management si marketing de centre comerciale.

Compania americana de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata internationala de profil. Compania este activa din anul 1917 si are in prezent 201 de birouri in 55 de tari.