„Cu siguranta ca investitiile in oras, in zone cu infrastuctura buna au fost si vor ramane o investitie sigura, daca proiectul este adaptat zonei si publicului tinta. Cu toate acestea, se stie ca, in oras, terenurile sunt din ce in ce mai greu de gasit si, in general, nu permit decat dezvoltari de proiecte mici si medii. De aceea, putem afirma ca formarea Zonei Metropolitane Bucuresti nu este doar o necesitate, ci si un fenomen iminent si imposibil de evitat sau de ignorat”, sustin consultantii Esop.

Potrivit acestora, in comune satelit precum Pipera, Stefanesti, Mogosoaia, Bragadiru, sau Popesti-Leordeni au inceput constructiile unor ansambluri pentru clasa medie-puls, dar mai ales pentru clasa medie.

„Intentiile sunt bune, se contureaza o asa-zisa zona metropolitana a Bucurestiului, se ofera mai multe locuinte oamenilor.Totusi foarte putini bucuresteni, in procent de 5-10%, sunt dispusi sa mearga in afara orasului. Daca nu sunt interese clare care ii leaga de o anumita zona de acest tip, serviciul sau scoala copilului, este relativ greu sa ii convingi pe oameni sa isi cumpere apartament in afara orasului”, afirma reprezentantii Esop.

Citeste si:

In cazul cartierelor rezidentiale din jurul Bucurestiului, facilitatile sunt un punct cheie in succesul proiectului. Astfel, in conditiile in care accesul spre oras este deficitar, locuitorii respectivului complex trebuie sa aiba asigurate toate nevoile de zi cu zi: spatii comerciale, gradinite, farmacii, super-market, entretaiment, solutii viabile de transport etc. Aceste facilitati trebuie adaptate segmentului caruia i se adreseaza conceptul respectiv, astfel incat sa se tina echilibru intre facilitatile necesare si costuri.

”Desi sunt proiecte notabile in astfel de zone, atat in sensul conceptului cat si al facilitatilor oferite, efortul de ocupare a lor va fi mai mare. Credem ca principala cauza a acestui impas este lipsa de comunicare intre dezvoltatori, autoritati si arhitecti urbanisti - toti factorii implicati in dezvoltarea zonala. Daca autoritatile s-au miscat intotdeauna greu, dezvoltatorii care sunt cei mai afectati de problema infrastucturii ar trebui sa faca mai mult lobby, sa preia initiativa dialogului cu autoritatile si sa deschida calea spre solutii pentru asfaltarea strazilor, extinderea transportului urban sau fluidizarea traficului”, concluzioneaza consultantii Esop.