Aceasta crestere provine din marirea chiriei, intrucat o parte a chiriilor este legata de cifra de vanzari a retailerului respectiv (n.r.: chiria ca procent din cifra de afaceri), iar pe termen mediu si lung chiriile unui mall tind sa urmareasca dinamica vanzarilor.

“Cresterea chiriilor este legata de valoarea acordata de cumparatori si retaileri atractivitatii si imaginii de marca a centrului comercial respectiv. In esenta, brandul nu se raporteaza atat proiectul imobiliar in sine, cat mai degraba la client”, a declarat, pentru Wall-Street, Eugen Stoenescu (foto), coordonatorul departamentului de property management al BSS.

Timpurile brandului “activ” pornit sa vaneze clientul “pasiv” sunt trecute, iar acum clientul, care are din ce in ce mai multa putere, a devenit pradatorul potential, formulandu-si exigentele fata de marca.

“O abordare inovativa, generatoare de noi tendinte, include strategii de branding incepand din fazele de proiectare a mallului pana la locul unde produsul final furnizeaza clientilor satisfactia asteptata. Un centru de retail de succes va adopta o strategie cu doua niveluri, luand in considerare atat cumparatorii, cat si magazinele”, explica reprezentantul BSS.

Stoenescu spune ca succesul va rezulta din recunoasterea faptului ca brandingul nu este doar o cosmetizare cu un logo “destept”, bannere si panouri la moda, ci un exercitiu de pozitionare strategica ce influenteaza toate punctele sensibile ale consumatorului.

De aceea, un mall trebuie sa articuleze cu claritate oferte relevante si valorizate de consumatorii-tinta cu ceea ce il individualizeaza fata de alte mall-uri. Oferta trebuie sa raspunda asteptarilor clientilor nu numai prin logo-ul sau si prin marketing, ci trebuie sa creeze o experienta de branding prin facilitatile sale fizice, mixul corect al chiriasului si, mai ales, o abordare deosebita a serviciului oferit clientului.

„Diferentierea este functia-cheie pentru brandingul centrelor comerciale. Cine esti? Ce esti? Ce doresti? Cum vei fi tinut minte? Sunt intrebari simple carora trebuie sa li se raspunda adecvat, pentru a face diferenta fata de alte centre comerciale. Marea provocare, pentru oricine implicat in dezvoltarea si marketingul brandurilor, consta in a te adresa unui profil de piata individual, nu unuia general”, subliniaza specialistul BSS.

Cele mai importante lucuri pe care orice proprietar sau dezvoltator de centre comerciale trebuie sa le aiba in vedere sunt: sa fi primul, sa ai calitate, pozitionare, repozitionare, perspectiva pe termen lung, marketing intern, credibilitate, mix de comunicare eficient, noi tendinte si publicitate.

BSS gestioneaza o suprafata totala de peste 1,6 milioane de mp iar portofoliului operational al companie s-a extins recent cu cladirile de birouri Olympia Tower si Victoria Center, centrele comerciale AFI Cotroceni (servicii energetice), Fashion House Outlet Center si spatiul logistic Euro MiniStorage.