Dan Ioan Pop, seful companiei Impact Developer & Contractor SA, singurul dezvoltator roman listat la Bursa de Valori Bucuresti, a acceptat sa descrie pentru wall-street.ro o zi obisnuita din viata sa de presedinte si director general.
La 53 de ani, Dan Ioan Popp isi incepe ziua devreme, facand gimnastica, inotand sau plimbandu-se cu bicicleta. Atunci cand are intalniri in oras, seful Impact se trezeste la ora 6 sau 6:30 pentru a evita aglomeratia, in restul zilelor ora de trezire fiind 7 sau 7:20, iar in weekend chiar si mai mult.

“Dimineata imi consult sumar mesajele nocturne de pe conturile de email. Vara dau o tura printre pomii din gradina pentru o piersica sau mere rupte de pe creanga. Uneori fac gimnastica sau inot si chiar dau o tura cu bicicleta. Iarna astept weekend-ul pentru o sauna”, povesteste Popp.

Nicio masa fara fructe


Micul dejun este sumar sau chiar lipseste. Acasa, seful Impact mananca un mar sau bea un suc de fructe, iar la serviciu prefera fructe precum mere, pere, prune, gutui, capsuni, banane, portocale sau mandarine. Deseori mai adauga iaurt si biscuiti cu fructe uscate. “Destul de frecvent beau o cafea, poate uneori prea lungita. Ma gandesc ca ar fi bine sa consum zilnic 2 litri de lichide, dar nu reusesc”, spune el.

Drumul pana birou dureaza, de obicei, cel mult sapte minute, insa sunt si cazuri cand, din cauza aglomeratiei si a lucrarilor de infrastructura, durata se prelungeste pana la 30-40 de minute.

“In ultima vreme am descoperit ca pot sa imi folosesc telefonul mobil pentru a-mi arata variante de ocolire si uneori castig zeci de minute fata de cei care raman pasivi pe strazile principale. Asta nu inseamna ca nu m-am pacalit uneori cand am dat de drumuri infundate sau de sensuri care ma duceau in locul de unde am plecat!”, marturiseste seful Impact.

In trecut, presedintele Impact obisnuia sa ia pranzul la restaurantul din Centrul de Afaceri Construdava, unde compania are sediul, insa acesta a fost inchis. Popp este de parere ca restaurantul a fost inchis deoarece multi dintre colegii din intreaga cladire au preferat sa-si comande pranzul de la firme de catering, dar mai ales pentru ca au inceput sa vina cu mancarea de acasa. “Interesant este faptul ca aceste intamplari parca i-au facut mai apropiati si mai ales pe cei din aceeasi echipa. Incetul cu incetul am inceput sa am si eu sa aceleasi obiceiuri. Uneori ciugulesc ceva sumar cu ei, alteori mananc in oras si, de multe ori, sar peste mese”, declara Popp.


In ceea ce priveste deplasarile in alte orase in care Impact are proiecte imobiliare, Dan Ioan Popp spune ca in prezent lucrurile sunt diferite fata de anul trecut, cand activitatea era mai ampla si volumul de schimburi cu provincia, mai mare. In prezent, circa 80% din activitate este concentrata in Bucuresti, astfel incat seful Impact are una sau doua videoconferinte pe saptamana.

In schimb, telefonul si emailul sunt foarte prezente in activitatile sale cotidiene. Zilnic, Popp petrece minimum doua-trei ore in intalniri si inca trei ore in sedinte cu echipe de proiect.

“In decursul unei saptamani, particip la una-doua conferinte sau emisiuni radio sau TV. Uneori fac inspectii in ansamblurile rezidentiale finalizate sau in curs de finalizare, iar alteori am intalniri cu clienti si locuitori din proiecte”, povesteste Popp.

Mai mult timp pentru retelele sociale

Raspunsul sau formularea de mesaje pe email ii ocupa sefului Impact trei-patru ore pe zi, in contextul in care primeste circa 150-200 de mailuri. Cel putin o data pe saptamana isi face curatenie in arhiva si retransmite tuturor atentionari daca nu au raspuns la mail-uri sau sunt in intarziere.

O buna parte din timp ii este ocupata de retelele sociale, despre care Popp admite ca nu sunt foarte dezvoltate in Romania, dar asa cum internetul parea o gluma in anii 2000 la nivel de marketing si comunicare, in contextul in care retelele sociale preiau in prezent circa 40-50% din bugetul de marketing al unei companii, acestea au sanse sa creasca rapid in urmatorii doi-trei ani.

“De curand, am trecut de la Iphone la Ipad si timpul alocat comunicarii pe retele a crescut de la 10-20 minute la 60-70 minute in medie pe zi. Oricum, am multe de invatat, mai ales de la cei tineri si in special de la fiecare din cei doi baieti ai mei”, recunoaste Popp.

In timpul zilei, seful Impact prefera sursele online de informare, insa seara, cand este acasa impreuna cu membri ai familiei de varste mai inaintate, opteaza pentru ziare si reviste tiparite, pentru ca “senzatia este alta, rasfoiesti, simti mirosul de cerneala si toate au un aer mai familial”.

“Tabieturile anilor '90 sunt mult modificate fata de cele ale anilor 2010, iar presa este un indicator important al acestor schimbari. 90% din informatiile pe care le acumulez sunt din surse legate de internet: rapoarte de presa, ziare si linkuri specializate, diferite site-uri, bloguri, Facebook, Twitter si alte retele de socializare”, spune Dan Popp.

De obicei, presedintele Impact petrece 12 ore la birou, insa difera in functie de zile. “Uneori plec la ora 20, dar frecvent inchid totul in graba cand vad ca s-a facut 22. Se intampla ca vinerea sa plec in jur de ora 14 deoarece ma grabesc sa ajung in munti”, adauga Popp.

Ce carti citeste seful Impact

Dupa serviciu, de cele mai multe ori merge spre casa .”Cateodata merg la sala, unde fac gimnastica in grup, inot sau joc tenis. Cel putin de doua ori pe saptamana merg la restaurant sau ceva similar. Cumparaturi fac mai rar deoarece ma hotarasc greu. In schimb, daca nimeresc la un stand de carti risc sa las acolo 8-900 de lei”, afirma el.

Seful Impact citeste patru-cinci carti simultan si isi ia notite in caiete speciale. Uneori reia o carte si, in acelasi timp, reparcurge notitele, acest lucru intamplandu-se cu cartile de referinta care ii dau senzatia ca il invata ceva foarte util. In timpul saptamanii, rar apuca sa citeasca in timpul zilei, dar in weekend citeste cel putin trei-sase ore. Cel mai des citeste dupa miezul noptii, circa o ora. Unele carti sunt de marketing, comunicare si vanzari, altele de management , arhitectura si urbanism, la care se adauga cele de finante, economie sau carti de creativitate.

“Nu neglijez cartile de istorie sau filosofie. Frecvent trebuie sa ma documentez pentru articole, interviuri sau conferinte care obliga la lectura de ultima ora si mai ales la aprofundarea unor subiecte care nu au referinte facile la indemana”, declara Dan Ioan Popp.

Ca mod de a calatori, seful Impact prefera uneori trenul fata de automobil deoarece il considera mult mai sigur si comod, insa din pacate nu este suficient de rapid, astfel incat automobilul ramane cel mai frecvent folosit.

“Timp liber nu prea este. Ce ramane il impart intre prieteni, familie, sport si lecturi. Inot sute de metri sau urc pe coclauri la volanul unui 4x4. De o vreme citesc poezie si chiar teatru. Ma relaxeaza si incerc sa le dau si altora bucurie si optimism. Uneori, acasa cant la pian sau, cand sunt in deplasare, la muzicuta”, a incheiat Dan Ioan Popp.

Impact are un capital social de 200 milioane lei, divizat in 200 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 1 leu. Cel mai mare actionar al companiei este Dan Ioan Popp, presedintele Consiliului de Administratie si directorul general al Impact, care controleaza 22,06% din titluri, iar Carmen Sandulescu detine 11,6% din actiuni. In actionariat se regaseste si un fond de investitii administrat de Franklin Templeton, respectiv Templeton GIT Emerging Markets, care are 6% din titluri.

Citeste si Cum arata o zi din viata unui sef de multinationala. Markus Wirth, CEO Holcim Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri