Cele mai recente productii 20th Century Fox, precum “X-Men The Last Stand” sau serialul “24” difuzat in reteaua Fox, vor fi disponibile spre achizitionare pe Internet incepand din luna octombrie, titreaza Washington Post. Comercializarea se va face pe site-urile detinute de gigantul media News Corp., care detine si 20th Century Fox, cel mai important magazin online fiind MySpace.

Preturile de achizitionare vor fi de 1,99 dolari pentru un episod al unui serial si de 19,99 dolari pentru un film. Aceasta decizie reprezinta o miscare importanta in industrie, News Corp. intentionand astfel sa isi diversifice divizia sa de Internet. Dupa ce a fost achizitionat in urma cu un an de catre concernul condus de Rupert Murdoch, MySpace a devenit una din cele mai populare comunitati online cu peste 100 de milioane de utilizatori inregistrati. Utilizatorii pot sa uploadeze pe site filmulete de tot felul si sa lase apoi comentarii asupra acestora, realizandu-se astfel o comunitate.

Anuntul 20th Century Fox vine la o saptamana dupa ce Myspace a semnat un acord cu Google in valoare de 900 milioane de dolari in urma caruia Google va oferii site-ului News Corp. servicii de cautare si publicitate online. MySpace spera astfel sa isi mareasca considerabil traficul, oficialii Fox Interactive Media estimand ca acesta colaborare va aduce aproximativ 250.000 de vizitatori pe zi. Iar comercializarea filmelor produse de 20th Century Fox se inscrie in aceeasi serie de decizii menite sa sporeasca veniturile diviziei de Internet a News Corp.

Reticenta consumatorilor

Citeste si:

20th Century Fox este doar ultima din marile case de productie care a ales sa se dezvolte pe aceasta nisa. Gigantii industriei producatoare de filme, Universal Pictures, Sony Pictures Entertainment, Warner Bros., Metro-Goldwyn-Mayer si Paramount Pictures, au format un consortiu pentru a isi vinde mai bine productiile pe Interent. Cei cinci jucatori ofera un serviciu gazduit de Movielink, un magazin online de filme, prin care utilizatorii de Internet pot sa cumpere o productie TV din cele peste 1700 de titluri oferite, atat de arhiva cat si o premiera. Utilizatorii pot sa inchirieze un film pentru o zi la pretul de doi dolari, sau sa il cumpere pentru o suma ce porneste de la noua dolari in SUA.

De asemenea, conservatoarea casa de animatie Walt Disney a decis sa comercializeze unele din productiile sale online prin intermediul serviciului CinemaNow. Magazinele online de filme par sa urmeze astfel drumul celor de muzica digitala, dar succesul noilor veniti sa lasa inca asteptat.

Motivul il reprezinta restrictiile impuse de casele producatoare de filme si impliciti de magazinele online, care nu permit cumparatorilor copierea productiilor dupa descare pe suport DVD. Astfel, utilizatorii sunt fortati sa urmareasca filmul pe un PC sau pe suport mobil (un Ipod cu memorie mai mare), indepartandu-i astfel pe utilizatori de magazinele online. Disney a luat aceeasi decizie ca si Movielink si astfel filmele cumparate de pe CinemaNow nu vor putea fi copiate pe DVD, casa de animatie temandu-se ca si ceilalti jucatori de piraterie. 20th Century Fox nu a facut nota discordanta si a luat decizia de a nu permite cumparatorilor copierea filmelor dupa descarcare.

O masura care cel putin pe moment va duce la un aflux mic de clienti pentru magazinele online de productii cinematografice si de televiziune. Dar cum tot mai multe dintre elementele care compun viata de zi cu zi se muta online, nu va trece o perioda indelungata de timp pana cand filmele vor deveni mai populare pe Internet decat in salile de cinema.