Vorbiti cu prietenii si familia.

Decat sa lansati un anunt de angajare si sa primiti 2.000 de CV-uri, mai bine spuneti-le colegilor, familiei si prietenilor ca doriti sa recrutati o persoana noua. Poate ei cunosc pe cineva care vrea sa lucreze intr-o organizatie mica. De exemplu, 60% dintre antreprenorii americani apeleaza la cunoscuti atunci cand fac angajari, arata un studiu realizat in SUA de compania Manta.

Apelati la persoane care au absolvit de curand facultatea.

De obicei, absolventii abia asteapta sa isi gaseasca un loc de munca si sa nu mai apeleze la parinti pentru a avea bani de buzunar. Daca aveti o pozitie pentru care ati putea pregati pe cineva, atunci nu ezitati sa apelati la un tanar cu potential.

Permiteti lucrul de acasa.

Acesta optiune ii atrage foarte mult pe angaiatii tineri. Practic, foarte multi dintre ei cred ca este corect sa poata lucra de acasa, de la un client sau dintr-o cafenea atata timp cat isi indeplinesc sarcinile.

Iar, pentru acest lucru, de cele mai multe ori, nu au nevoie decat de un laptop si conexiune la internet. Tot un studiu realizat in SUA arata ca peste jumatate dintre tinerii intre 20 si 35 de ani iau in consideratie aceasta optiune cand isi aleg locul de munca.

Citeste si:

Creati locuri de munca flexibile.

Multi angajati sunt nevoiti sa lucreze la ore mai putin obisnuite pentru ca trebuie sa isi ia copiii de la scoala ori gradinita sau pentru ca se duc chiar ei la scoala.

Daca veti oferi mai multa flexibilitate, s-ar putea sa aveti mai multe sanse sa angajati persoane de calitate.

Oferiti-le mai multe responsabilitati oamenilor, dar si recompense.

Chiar daca pot oferi pachete salariale foarte atragatoare si traininguri continue pentru angajati, un lucru foarte important pe care o companie mare nu-l poate oferi este legat de responsabilitatile unui salariat.

Astfel, de cele mai multe ori, intr-o corporatie un angajat este doar o mica parte dintr-o masinarie enorma, in timp ce intr-un start-up, angajatii au sansa sa participe la deciziile luate de conducerea companiei.