Ei au banii, noi avem ideile si costurile mici de operare ale unui startup. 22% din tinerii de 18-24 de ani intentioneaza sa demareze o afacere in urmatorul an, arata rezultatele unui studiu realizat de Romanian Business Leaders si GfK Romania. O intrebare pertinenta este: cum putem conecta rapid ideile la sursele de finantare care fac lumea tehnologiei sa se invarta?

Varianta de pozitionare in industrie pe repede-inainte

RBL: 1 din 5 tineri vrea sa inceapa o afacere in urmatorul an

RBL: 1 din 5 tineri vrea sa inceapa o afacere in urmatorul an

Cine are un startup si stie ca, fara o finantare, toata munca ar ramane doar la nivelul de idee, incepe sa caute resurse si contexte potrivite prin care sa se imprieteneasca cu oameni care stiu investitori sau cu oameni care au trecut prin procese de finantare. Este o varianta; insa una care consuma multe resurse si a caror rezultate nu pot fi usor cuantificate.

Airbnb, Dropbox, Reddit si Stripe sunt astazi companii de succes care, pentru a se pozitiona in industria tech, au mers la sigur si au apelat, la momentul potrivit, la indrumarea unui accelerator de startup-uri. Un accelerator isi poate arata eficacitatea prin saptamani de indrumare si training si, de cele mai multe ori, se finalizeaza printr-o sesiune de pitching in fata unor investitori.

Varianta pe repede-inainte a unui accelerator de startup-uri este o competitie care poate aduce startup-ul direct in momentul pitch-ului cu potentiali investitori. Fondatorii de startup-uri aflati in faza seed, care inca dezvolta prototipul si cauta finantare, pot aplica la un astfel de concurs in cadrul evenimentului Techsylvania, desfasurat la Cluj-Napoca intre 21 si 24 mai. Startup Avalanche e un concurs dedicat companiilor mici din zona tehnologiei, rezultat din parteneriatul Techsylvania si Spherik Accelerator. Acesta se va desfasura timp de doua zile, intre 23 si 24 mai, urmand ca in aprilie si la inceputul lui mai sa se anunte inca doua simulari de pitch-uri pentru startup-urile care raman in competitie.

De la seed la o sansa de finantare in Silicon Valley in doar 6 minute

Participantii la Startup Avalanche vor avea patru minute pentru a povesti ce face produsul lor si alte doua minute pentru a arata potentialul acestuia. Structura e simpla: pitch, live demo si Q&A. Startup-urile care vor sa participe pot aplica pana pe 17 aprilie pe spherikaccelerator.com.

Premiul cel mare al Startup Avalanche este o excursie de 9 zile in Silicon Valley cu toate cheltuielile acoperite si va ajunge la startup-ul care are cel mai mare potential de dezvoltare. E o excursie croita pe nevoile unui startup care are nevoie de finantare; include intalniri cu investitori, acceleratoare, angel investors, fonduri de venture capital si alti fondatori de startup-uri din zona.


Xenia Muntean, CEO Planable, in timpul pitch-ului organizat de Spherik Accelerator

Ce startup-uri au cea mai mare sansa sa atraga atentia investitorilor

Un astfel de concurs e ideal pentru startup-urile care sunt in proces de strangere de fonduri si investitii pentru un produs lansat sau validat, care are deja clienti sau utilizatori. De asemenea, potivit detaliilor de pe startup.ro, ca sa isi creasca sansele in competitie, startup-ul trebuie sa fie scalabil international si sa aiba o tinta de evaluare de 500.000 – 2 milioane de euro.

Pentru a evalua, juriul se va folosi de un mindset de investitor; va urmari imaginea de ansamblu, adica viitorul pe care startup-ul il descrie si din care un potential investitor si-ar dori sa faca parte. Se cauta produse care spun o poveste si care, mai ales, rezolva niste nevoi.

Ce se cauta acum in Silicon Valley

In functie de perioada, in Silicon Valley exista o serie de tendinte. Cu doar cativa ani in urma toata lumea voia sa obtina finantare de milioane de dolari pentru dezvoltarea unei retele sociale. Acum, focusul e pe Internet of Things, aplicatii de mobile, solutii big data, tehnologii verzi sau inteligenta artificiala. Potrivit thenextsiliconvalley.com, tehnologia cea mai valoroasa este acum cea care poate imbunatati stilul de viata al oamenilor in detrimentul celei care creeaza noi obiceiuri de consum.

Sursa foto: unsplash.com