In 44 de ani, Auchan a devenit unul din principalele lanturi de retail din lume, obtinand in 2006 o cifra de afaceri de 35 miliarde de euro. Inca de la deschiderea primului magazin, Auchan nu a incetat sa se dezvolte fiind prezent astazi in 11 tari si numarand peste 155.000 de colaboratori in lumea intreaga.
Primul magazin al grupului Auchan si-a deschis portile la Roubaix in anul 1961. Fondatorul sau Gérard Mulliez, fiul unei familii de antreprenori in industria textila, hotareste sa amenajeze in incinta unei foste uzine primul supermarket din regiune. Numele ales provine de la cel al cartierului unde a fost inaugurat, Hauts-Champs. In schimb, ortografia grupului, Auchan, nu a fost aleasa la intamplare ci in mod deliberat. Motivul a fost unul simplu si eficient: datorita faptului ca prima litera era „A”, grupul aparea primul in anuarul firmelor din Franta.

Principalul obiectiv a fost acela de a raspunde nevoilor locuitorilor, nesatisfacatoare pentru acea perioada. Inca de la deschiderea primului supermarket, grupul francez nu a incetat sa puna in aplicare o strategie de dezvoltare bine pusa la punct. In prezent, Auchan lucreaza practic cu doua tipuri de comert: hipermarketurile, 354 la nivel mondial si supermarketurile in numar de 645. In afara acestui sector, cel mai dinamic de altfel, Auchan are in tutela sa si gestiunea mai multor centre comerciale prin intermediul Immochan dar si de servicii financiare si non financiare prin Banca Accord.

Succesul de care s-a bucurat in Franta, i-a determinat pe fondatorii francezi sa isi extinda afacerea si in afara granitelor. Prima tara vizata a fost Spania iar in 1981 primul supermarket de tip „self – discount” este deschis. In scurt timp, grupul francez reuseste sa se extinda in toata tara prin intermediul marcilor Sabeco si Simply Market. Immochan gestioneaza in prezent peste 800 de spatii comerciale, iar AccordFin, filiala spaniola a bancii Accord a reusit sa se impuna pe piata locala.

Opt ani mai tarziu, in 1989, primul magazin Auchan isi deschide portile in Italia. Prin intermediul marcilor Sma, Cityper si Simply Market dar si a bancii Accord Italia, francezii reusesc sa bucure de o noua reusita la nivel international.

Au urmat pe rand Portugalia in 1996, unde prin intermediul marcii Jumbo francezii de la Auchan isi fac aparitia pe piata. Din 1996 pana in 1999, grupul francez reuseste sa intre si pe piata din Luxemburg, Polonia, Ungaria, iar in 2002 in Rusia.

Anul 2006 aduce schimbari majore pentru Auchan, presedintele Gerard Mulliez fiind inlocuit de varul sa Vianney Mulliez. De asemenea, prin Auchantelecom, Auchan France devine si operator virtual de telefonie mobila.

2006, reprezinta insa si anul in care grupul francez de distributie deschide primul hipermarket din Romania, investind 40 de milioane de euro. Dupa primul an pe piata romaneasca retailul francez a obtinut o cifra de afaceri de 19 milioane de euro si se pregateste de deschiderea unui nou hipermarket.
Auchan a reusit sa ramana inca de la crearea sa o afacere de familie. Astfel, in proportie de 84,5% retailul francez este detinut de membrii familiei Mulliez in timp ce colaboratorii sai detin doar 15,5%.

Principalul scop al grupului Auchan este de a ameliora in fiecare zi puterea de cumparare cat si calitatea vietii pentru majoritatea clientilor sai. Cele trei valori pe care grupul se bazeaza sunt increderea, ditributia si progresul.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri