“Intrarea in Uniunea Europeana a facut din Romania una dintre tarile importante pe harta de afaceri, iar compania KA International doreste sa fie prezenta in toate tarile Europene si, mai ales, in cele cu mare perspectiva de dezvoltare. Astfel, Romania se adauga celor peste 50 de tari in care KA International este prezenta“, a declarat, pentru Wall-Street, Andreea Dragne, director general KA International Romania.

Unul din cei mai mari jucatori europeni in amenajari interioare si decoratiuni, Ka International a intrat in septembrie anul trecut in Romania prin intermediul companiei Colonial Design, detinatorul francizei pe piata autohtona. Primul show-room s-a deschis in Bucuresti, in urma unei investitii initiale de 150.000 de euro, care va depasi 200.000 de euro dupa finalizarea tuturor lucrarilor de amenajare.

In viitor, exista posibilitatea de francizare in marile orase, precum Timisoara, Brasov, Constanta, Cluj, Iasi sau Bacau. “Din cele 6 orase in care dorim sa dezvoltam, in acest an speram sa semnam acorduri de francize in 3-4 dintre ele. Ne-am propus sa continuam deschiderea de noi magazine si in Bucuresti”, a afirmat directorul KA International Romania.

“Romania nu este inca o piata matura, este inca o piata in crestere, care se dezvolta odata cu noile ansambluri rezidentiale de lux, cu constructia de noi obiective turistice. In acelasi timp, consumatorii devin din ce in ce mai informati, mai sofisticati si mai pretentiosi. Deocamdata, oferta din piata nu acopera cerintele consumatorilor romani, atit ca produse, cat si din punctul de vedere al serviciilor. Credem ca intrarea KA International pe piata din Romania va ajuta la ridicarea nivelului pietei autohtone de decoratiuni interioare si mobilier”, justifica Dragne prezenta companiei pe piata romaneasca.

Potrivit acesteia, Romania este inca o piata imatura, aflata “la inceput de drum fata de alte piete precum Spania, Franta, Italia, tari cu traditie si cu o cultura a amenajarilor si a designului interior”. Insa asa cum piata da semne de dezvoltare, consumatori romani sunt din ce in ce mai atenti la trend. “ In fapt, o colectie se lanseaza la Paris, Milano, Madrid si Bucuresti in aceeasi saptamana”, spune Dragne. Singura diferenta perceptibila este data de pret. “In Romania preturile sunt mai mici decit in economiile mai puternice, spre deosebire de multe alte marci internationale prezente aici”, continua aceasta, enuntand aplicarea unor preturi mai mici in Romania fata de alte francize europene.

Exceptand preturile practicate, directorul KA International Romania anticipeaza o piata la fel de prolifica ca in tarile central-vestice europene. “Nu exista deosebiri majore intre lansarea in Romania si alte lansari, ci doar eventuale diferente legate de cultura de afaceri locala, care insa erau previzibile. De aceea, ne asteptam sa atingem in Romania acelasi nivel de succes care il avem in tarile importante din Europa: Italia, Spania, Franta, Germania”.

Planurile companiei includ si lansarea diviziei de proiecte mari prin lansarea Ka International Industrial, care are ca principali clienti, lanturi hoteliere, restaurante, cartiere rezidentiale. “Cei mai importanti clienti de pina acum au fost personalitati din lumea modei si show-bizului, manageri ai unor companii multinationale ce au sosit in Romania, avocati si medici care si-au amenajat sau reamenajat locuintele”, spune Dragne.

Citeste si:

Pentru primul an, compania spaniola si-a bugetat vanzari de 1,5 milioane de euro, cu 500.000 peste valoarea anuntata initial, pe fondul cresterii cererii de amenajari interioare pentru noile ansambluri rezidentiale, dar si a potentialului oferit de segmentul hotelier. Astfel, o treime din vanzari vor fi realizate doar din amenajarea hotelurilor, existand deja contracte semnate in acest sens.

Planul nostru este sa atingem 0,5%, insa credem ca, intr-o situatie economica buna, avem sansa sa depasim 1% cota de piata din segmentul amenajarilor de lux in acest prim an de activitate. Prima luna nu a fost spectaculoasa, insa rezultatele au depasit estimarile noastre inca din primul trimestru, iar ritmul de crestere a vanzarilor continua sa creasca”, enunta Dragne, adaugand ca spaniolii nu si-au propus ca in primul an sa obtina o rata de profit similara cu cea din tarile dezvoltate, ci doar sa atinga nivelul de break-even.

Piata locala de decoratiuni interioare va creste cu peste 50% in 2008, potrivit Cristinei Oancea, Managing Partner al companiei Lemon Interior Design, infiintata la sfarsitul anului 2004.

“Piata de mobila din Romania se situeaza in acest moment undeva la un miliard de euro, iar nisa la care noi ne raportam este de 25%. Speram sa crestem an de an pentru ca in 2012 sa ajungem la afaceri de 20 milioane euro pe piata interna, adica o cota de piata de 2%", a mai declarat directorul Ka International Romania.

KA International produce si distribuie tesaturi pentru tapiterii si elemente de decor, obiecte de mobilier tapitat si mobilier mic. Clientii au posibilitatea de a alege dintr-o gama de 1.000 de desene si tesaturi diferite, din peste 100 de modele de mobilier.

KA International a fost infiintata in 1984, cand a fost deschis primul magazin in Madrid. In circa doi ani, afacerea s-a extins pe tot teritoriul Spaniei, iar in anul 1992, KA a demarat etinderea pe plan international. In prezent, KA este reprezentata pe cinci continente si dispune de 450 de magazine in peste 50 de tari.

La nivel de grup, KA International a construit, a dezvoltat si a amenajat cluburi si hoteluri in toata lumea, printre marile retele-client numarandu-se Marriott, Sheraton, Hilton, Le Meridien si Hyatt.