Orice afacere cunoaste in dezvoltarea sa problema prezentei online. Desi cei mai multi antreprenori imbratiseaza ideea de a-si face cunoscut business-ul si prin intermediul Internetului, exista si reticenta in alegerea alternativei online.
Justin Kitch, fondator al site-ului de webhosting Homestead.com, desfiinteaza cele mai frecvente 11 mituri ale Internetului, sfatuind antreprenorii cum sa atraga Internetul in afacerile lor, informeaza Entrepreneur.com.

Justin Kitch indica ca principala cauza a ezitarii unor antreprenori de a se expune online“tendinta naturala a detinatorilor de afaceri de familie de a fi prevazatori si conservatori; le este teama de tehnologie si schimbare”. Acesta propune 11 motive de a accepta Internetul, desfiintand 11 mituri care ii impiedica pe antreprenori sa priveasca mai increzatori spre mediul online.

1. “This internet thing is going to be a revolution”. Revolutia deja a inceput, dovada fiind cei peste 150 milioane de americani care utilizeaza Internetul in fiecare zi si milioanele de oameni din toata lumea care se conecteaza online. Cei care isi propun sa o faca mai tarziu se insala.

2. “Nu am nevoie de un website”. Chiar daca la prima vedere unele afaceri nu par a necesita o prezenta online (un producator de carne, de exemplu), trebuie fructificata sansa de a aparea 24 ore din 24, sapte zile din saptamana, si in special gratis- pe Internet. “De ce nu am face asta?”, subscrie Kitch.

3. “Trebuie sa angajez un profesionist pentru asta”. Majoritatea antreprenorilor se gandesc imediat la angajarea unui webdesigner care sa le construiasca site-ul de prezentare. “E o conceptie falsa, trebuie doar sa fii dinamic, fresh si autentic – nu neaparat foarte aranjat si stufos”, spune Kitch. Astfel, poti avea controlul website-ului si il poti modifica dupa bunul plac. Unii webdesigneri tin neaparat sa controleze administrare site-ului, ceea ce nu este intotdeauna indicat.

4. “Prezenta in <Yellow Pages> e tot ce imi trebuie”. Daca o afacere se bazeaza numai pe reclamele din “paginile aurii”, pierde sansa de a fi reperata de cat mai multi potentiali clienti. “Cel putin jumatate din consumatori se logheaza la Internet pentru a va cauta online”, spune Kitch, iar publicitatea online are o vizibilitate mai pregnanta decat paginile aurii.

5. “Business-ul meu este local”. “Nu mai exista termenul de business local”, spune Kitch, enumerand bancile, agentiile imobiliare si spalatoriile locale care au preferat sa ajunga pe buzele clientilor si virtual.
6. “Site-ul se adreseaza doar clientilor noi”. Trebuie sa ne gandim ca o afacere inseamna si fidelizarea clientilor. Un site nu trebuie doar sa atraga noii clienti, esential este ca acesti clienti sa apeleze din nou la serviciile sau produsele unei companii ori de cate ori are nevoie.

7. “Site-ul este creat pentru clienti” Ce se intampla atunci cu angajatii, partenerii si furnizorii, elemente cheie ale afacerii? “Abilitatea de a interactiona cu toti acestia prin intermediul Internetului adauga afacerii tale putere si flexibilitate maxima”, sustine Kitch.

8. “Strategia mea online este data de website”. Site-ul unei companii este doar cireasa de pe tort, afirma Kitch. Trebuie avute in vedere si newsletter-ele prin email, site-urile comparative, prezenta pe blog, Web 2.0, retelele sociale de interactiune si motoarele de cautare.

9. “Afacerile mici sunt dezavantajate”. Prin natura, clientii ar prefera sa se relationeze cu afacerile mici, explica Kitch. A fi un business nou sau mic prezinta si avantaje competitive. “Spune-ti povestea”, indeamna Kitch.

10. “Internet-ul ma va imbogati”. Nu este chiar atat de simplu. “Interactiunea cu angajatii si cientii devine mai importanta cand avem de a face cu un business online. Trebuie sa te concentrezi pentru a crea aceste interactiuni”, enunta Kitch.

11. “Ok, fac tot ce imi spui”. Antreprenorii trebuie sa isi puna amprenta personala asupra a tot ceea ce se creeaza, inclusiv website-ul companiei. Deci, mai putine reguli stricte, si mai multa viziune personala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri