Prognosis s-a lansat spre sfarsitul anului trecut, si isi propune sa foloseasca principiile cercetarii cantitative aplicate in domeniul pietei de capital pentru a oferi investitorilor, SSIF-urilor si mijloacelor media informatii si date utile in atingerea obiectivelor investitionale si profesionale.

Investitia initiala in acest proiect, pana in momentul in care s-a putut derula primul proiect a fost de aproximativ 5.000 de euro, “Insa investitiile nu se opresc aici ; avem nevoie de ele pentru ca planurile pe care ni le-am facut sa devina realitate”, a declarat, pentru Wall-Street, Alex Stoian (foto), partener in proiectul Prognosis.ro.

Inceputul nu a fost usor, mai ales ca au fost si dificultati pe care proiectul le-a intampinat, ne-au spus reprezentantii companiei. “Lipsa unor informatii oficiale privind investitorii de pe piata de la Bucuresti, reticenta initiala participantilor la piata ( deopotriva investitori, case de brokeraj si chiar mass-media) fata de acest tip de proiecte au fost obstacole pe care proiectul nostru le-a intampinat la inceput”, ne-a mai spus Stoian, care vede insa si semne ca lucrurile se schimba, incet-incet.

Dar perseverenta si pasiunea pentru acest domeniu si-a spus cuvantul. Alex Stoian crede ca unul din cele mai importante lucruri care i-a ajutata si pe care l-au facut bine de la inceput, printre alte greseli, a fost ca inainte de a cere ceva clientilor au incercat sa ii educe. In acest moment, pentru Prognosis.ro lucreaza 2 oameni, ajutati de 3 colaboratori.

Firma pregateste un proiect-surpriza

In acest moment, Prognosis are un proiect in derulare si doua in curs de pregatire. Extinderea afacerii nu este un target important pe termen mediu al companiei, ci mai degraba consolidarea. In acest sens, Alex Stoian ne-a dezvaluit ca Prognosis.ro va fi partener in lansarea unui proiect nou in a doua parte a anului.” Este o surpriza la care inca lucram, formatul e aproape finalizat; acum pot spune doar ca eu cred ca va fi un punct de interes pentru participantii la piata de la noi”, a explicat acesta.

Oficialii Prognosis ne-au mai explicat ca nu exista un anumit prag al cifrei de afaceri, propus pentru 2008. in acest moment, cel mai important este consolidarea pozitiei pe piata, “prin realizarea unor proiecte de interes public, din care nu avem niciun beneficiu financiar direct. Din aceasta categorie fac parte Sentimentul Investitorilor (care s-a bucurat de succesul scontat inca de la primul val) si Sentimentul Expertilor (care va fi lansat chiar in aceste zile)”, ne-a mai spus Alex Stoian.

Targetul Prognosis – clientii consumatori de bursa

Citeste si:

Clientii Prognosis, publicul caruia se adreseaza sunt “categoriile consumatoare de bursa”, adica investitori, intermediari, presa, emitenti.” Genul de proiecte cu care am devenit cunoscuti prezentau interes pentru acestai”, spune Stoian.

“Exista insa si proiecte dedicate, targetate. Sa luam exemplul SSIF-urilor. Noi am incercat sa le “sensibilizam” la ceea ce le putem oferi noi si le-am pus fata in fata cu perceptia consumatorilor serviciilor lor (investitorii). A fost un experiment, cateva directii de reflectie realizate in urma unui sondaj, dar unele agentii au raspuns neasteptat de bine”, ne-a exemplificat acesta.

Prognosis a aparut ca un proiect dedicat pietei de capital romanesti. Ideea are puncte similare cu anumite commpanii din lume, in special din tari cu piete mature, dar nu este un model identic, spun reprezentantii. “Nu stiu daca exista un model identic: am vazut companii care faceau mult mai mult, mergand pana la nivel de consultanta avansata si altele care erau nisate pe un singur produs ( gen Investors Sentiment)”, a mai spus Stoian.

Principalul avantaj – prima firma de acest profil din peisaj

Unul din punctele forte ale afacerii, si poate cel mai important, este acela ca nu exista alte firme de cercetare pe piata de capital. Acest lucru constituie un avantaj si in prezent, dar si pe viitor fata de noii veniti.” Este deja un mare succes pentru noi ca avem date despre anumite structuri ale investitorilor, despre obiceiurile lor de tranzactionare, acestea fiind informatii valoroase in elaborarea oricarui proiect. De asemenea, sper ca la acel moment Indicii de sentiment (cel al investitorilor individuali si cel al expertilor) sa fie deja indicatori de referinta ai pietei de la Bucuresti”, ne-a mai explicat Stoian.

Astfel, Prognosis nu este in concurenta cu nimeni, spun oficialii companiei. Pe de o parte, agentiile de research consacrate nu au dezvoltat competente specifice pietei de capital. “Sincer, nici nu cred ca este o prioritate pentru acestea: deocamdata exista alte domenii in care cercetarea de piata este mult mai profitabila”, spune Stoian.

De cealalta parte, exista presa de specialitate, casele de brokeraj, comunitatile online care au competente legate de piata de capital, “dar nu exista capacitatea de a face lucrurile metodologic corect, de a pune intrebarile adecvate, da a face analizele cele mai potrivite. Am vazut cateva incercari de sondaje si “pool”-uri realizate “in house” din aceasta directie; desi au fost destul de mediatizate, cred ca sunt departe de ceea ce ar putea si ar trebui ele sa reprezinte”, a continuat acesta. In acelasi timp, chiar daca intr-un anume fel se va crea la un moment dat o concurenta sin anumite puncte de vedere, Prognosis nu vrea asta.”Ne dorim sa ii atragem in parteneriate de pe urma carora putem obtine impreuna mult mai mult”, a continuat acesta.

Planurile de viitor, proiectele, tintele si targeturile Prognosis.ro fac premisele dezvoltarii unui business competent in peisajul bursier. Ce e compania acum?”Noi am incercat sa punem in valoare ideile si competentele noastre, am incercat sa luam de la altii ce ni s-a parut bun, am calibrat totul cu nivelul actual al pietei de la Bucuresti si...asta e Prognosis.ro”, a incheiat Alex Stoian.