Vestea buna pe care o aduce e-mail marketingul este aceea ca nu trebuie sa fii un expert in ceea ce priveste design-ul pentru a crea campanii care sa “dea bine” in spatiul interactiv.

Cei mai multi furnizori de servicii e-mail marketing ofera template-uri prestabilite, create de designeri profesionisti, astfel incat, tot ceea ce-ti ramane de facut este alegerea culorilor si fontului pe care le vei folosi in cadrul campaniei tale, marimea fontului si stabilirea textului/mesajului care va fi integrat in cadrul campaniei de marketing.

In continuare, va vom prezenta 9 trucuri care vor da e-mail-urilor dumneavostra un look special si care va vor ajuta sa obtineti rezultate pe masura.

1. Includeti logo-ul dvs. in aceeasi locatie de fiecare data cand organizati o campanie de e-mail marketing.

Construiti-va un brand puternic de fiecare data cand efectuati campanii de e-mail marketing. De exemplu, adaugarea logo-ului dvs. in acelasi loc, de fiecare data cand transmiteti un e-mail, va va face cunoscuti intr-un timp mult mai scurt. Cel mai bun loc in care ati putea plasa un logo este in partea de sus (ca un header) a e-mail-ului sau oriunde in corpul mesajului, astfel incat sa fie usor de observat, inca de cand utilizatorul dvs. deschide mesajul primit.

2. Aveti intotdeauna in minte un preview al e-mail-ului pe care urmeaza sa-l trimiteti.

Un studiu recent realizat de Marketing Sherpa a descoperit faptul ca 70% dintre recipientele care au abilitatea de a citi un e-mail printr-un panel de preview chiar fac acest lucru. Acest lucru inseamna ca utilizatorii dvs. ar putea sa vada doar o parte din continutul e-mail-ului inainte sa se decida daca vor deschide mesajul respectiv pentru a-l studia cu atentie. Aveti grija, asadar, ca logo-ul, precum si cateva date importante care se regasesc in continutul mesajului sa poata fi vazute si in acest panou preview.

3. Utilizati culori pentru a sublinia anumite informatii.

Desi pare tentant sa folositi tot mai multe culori in campaniile dvs. de e-mail, rezistati! Cand incepeti sa ganditi campania si ajungeti la capitolul culori care vor fi utilizate, apelati initial la cele care reprezinta compania dvs.

Toate e-mail-urile pe care le veti trimite trebuie sa va reprezinte brandul din punct de vedere vizual, iar acest lucru se poate realiza daca utilizati culori consistente.

Culorile care nu va reprezinta identitatea vizuala ar trebui folosite cand vreti sa subliniati anumite informatii din cadrul e-mail-ului. Utilizati alte culor ca sa atrageti atentia asupra unor lucruri relevante.

Culorile sunt folosite, in general, pentru a adauga o nota personala e-mail-ului.

4. Limitati numarul d efonturi alese pentru a scrie e-mail-ul.

O regula buna de care trebuie sa tineti cont cand scrieti un e-mail este aceea de a folosi maxim doua fonturi in cadrul mesajului dvs. Puteti utiliza un anume font pentru corpul e-mail-ului, iar altul pentru headline-uri sau subtitluri. Incercati, pe cat posibil, sa apelati la Arial, Times New Roman sau Verdana. Trebuie sa luati in considerare faptul ca acestea sunt cele mai cunoscute fonturi si ca, in cazul in care vreti sa folositi altele, acestea s-ar putea sa nu-si gaseasca substitut pe alte calculatoare, iar e-mail-ul dvs. sa nu poata fi accesat.

Citeste si:

5. Exprimati-va clar si rapid.

Cand trebuie sa scrieti copia pentru e-mail, aveti grija sa fiti cat mai concisi. Ce-i drept, cei mai multi oameni scaneaza un e-mail primit si nu dau foarte multa atentie acestuia. De aceea, trebuie sa fiti la obiect, si sa le atrageti atentia prin simplitate si coerenta.

In cazul newsletter-urilor, copia dvs. va fi mai lunga decat un e-mail promotional, de exemplu, insa conceptul ramane acelasi, trebuie sa pastrati linia conciziei si claritatii infomationale.

6. Alegeti fotografii potrivite care sa va insoteasca e-mail-ul.

Includerea imaginilor intr-o campanie de e-mail marketing poate face mesajul transmis mult mai atragator, mai ales pentru ca o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte. Insa trebuie sa aveti grija ce fel de fotografie utilizati.

Aceasta nu trebuie sa fie de slaba calitate sau prea incarcata, pentru ca atunci ar distrage atentia de la mesajul propriu-zis transmis in e-mail.

Cand alegeti o imagine pentru campania dvs., incercati sa folositi o fotografie simpla, care sa ajute publicul sa o
observe mult mai usor si sa realizeze conexiunea cu meajul transmis in cadrul campaniei. Daca aceasta nu sustine mesajul campaniei, atunci nu va face decat sa va indeparteze de ceea ce ati vrut sa spuneti initial.

7. Nu inserati text intr-o imagine.

Cele mai multe programe pe care oamenii le folosesc pentru a primi si citi e-mail-uri au setata optiunea de vizualizare a imaginilor pe default, drept pentru care se afla in imposibilitatea de a a va citi mesajul. De aceea, nu includeti imagini-text in cadrul e-mal-urilor dvs.!

8. Amintiti-va ca spatiile albe sunt prietenii vostri.

Ce reprezinta un spatiu alb? Ei bine, acesta un loc de odihna pentru ochii celui care va citeste e-mail-ul. Fara acest spatiu, cititorul dvs. nu va stii unde sa se uite mai intai. Aveti grija sa aveti spatii libere intre headline-uri, articole sau alte tipuri de continuturi promovate in cadrul e-mail-ului.

9. Pastrati o nota totala de simplitate.

In design, mai putin inseamna mai mult. E-mail-urile care sunt ordonate din punct de vedere vizual si au un mesaj clar se bucura, automat, de un raspuns pozitiv din partea cititorilor. Scopul e-mail-urilor dvs. este acela de a va determina cititorii sa aiba parte de putina “actiune”, si anume sa va viziteze site-ul, sa devina clientii dvs. sau sa se aboneze la informatiile pe care le furnizati s.a. Un e-mail bine creat din punct de vedere estetic va atrage atentia celor care primesc e-mail-urile dvs.