Doua motive ale esecului in afacere sunt lipsa programelor de marketing si sume insuficiente pentru capitalul firmei, iar minciunile pe care veti incerca sa vi le spuneti nu vor face decat sa agraveze mai mult situatia.
E timpul sa va schimbati punctul de vedere negativ si sa ajungeti la un success real prin alungarea acestor conceptii gresite despre marketing:

”Nu este destul timp pentru marketing”. Aceasta este cea mai comuna si tulburatoare minciuna. Este posibil sa fi auzit de un antreprenor ocupat “laudandu-se” ca nu are ce sa vanda. Intr-adevar, desi multe afaceri poate au gasit o cale spre succes, ele nu au nicio modalitate de a controla fluxul de venituri, care se poate opri in orice moment. Iar daca nu depune niciun efort pentru a pozitiona afacerea fata de competitorii sai cu beneficii si oferte, el va trebui sa combata ofertele competitorilor cu reduceri de preturi.

Fostii proprietari ai unor afaceri de succes si-au inchis usile in fiecare an deoarece ei nu au fost activi pe piata. Ei au asteptat pana ce afacerea s-a “ofilit”, iar apoi au incercat frenetic sa mascheze anii in care nu au facut niciun efort in marketing, pierzand chiar mai multi bani in acest proces. Este esential sa va programati timpul pentru a planifica si executa marketing-ul, asa cum ati face cu alte sarcini, deoarece un marketing activ si consistent este cea mai buna cale pentru a creste consistent afacerea dumneavoastra.

”Bugetul meu este prea mic”. Indiferent de bugetul sau de tipul de business, mereu exista o modalitate de a atinge tinta de audienta. Daca aveti un buget mic, tot ce trebuie sa faceti e sa fiti creativ. De exemplu, reclama in reviste poate fi foarte scumpa, iar cand un distribuitor de costume de dans vrea sa castige audienta nationala, o campanie intr-o revista importanta va fi scoasa din discutie. In schimb, compania poate folosi un spatiu foarte mic pentru o campanie de publicitate intr-o singura publicatie, care furnizeaza impreuna cu aceasta o lista de abonati pentru mail-uri directe. Ei au selectat studiourile de dans din lista si au trimis prin mail cate un poster colorat cu o gramada de cupoane de raspuns atasate. Foarte repede studentii au folosit cupoanele, iar distribuitorul a avut castiguri la nivel national si o marire substantiala a bazei de date, iar toate acestea fara o campanie publicitara de proportii.

Citeste si:

“Marketing-ul nu functioneaza”. Cu siguranta marketing-ul functioneaza. De aceea exista o industrie puternica si este atat de legata de succesul societatii noastre capitaliste care nu poate exista fara marketing. Daca marketing-ul dumneavoastra nu functioneaza, este important sa aflati ce merge gresit si sa reparati aceasta problema.

Poate problema este la produs sau la servicii? Suma marketing-ului nu poate avea succes daca audienta nu vrea ceea ce este vandut sau daca sunt piedici la vanzare, cum ar fi servicii de proasta calitate pentru clienti. Efectuati o analiza competitiva pentru a vedea cum stabiliti si creati modalitatile prin care sa obtineti un feedback de la clienti.
O data ce ati eliminat problema din servicii sau cea a produselor, aruncati o privire la strategia de marketing, la branding si la oferte. Asigurati-va ca avantajele marketing-ului dumneavoastra sunt considerate valoroase de publicul dumneavoastra. Apoi evaluati mutarile pe care le-ati facut pentru a vedea daca ati facut combinatia perfecta pentru a ajunge la publicul-tinta cu putine pierderi.

Puneti-va marketing-ul in functiune, si acesta va lucra pentru dumneavoastra. Asta-i adevarul.