Capcanele abunda cand antreprenorii se decid sa devina parteneri. Afla ce sunt parteneriatele de afaceri din timp pentru a putea trage niste linii care sa lase loc de plecare daca lucrurile nu merg bine.
De la forte financiare preum Kohlberg Kravis Roberts la retaileri ca Baskin-Robbins la pionierii IT precum Hewlett-Packard, parteneriatele de afaceri au fost parti importante ale antreprenoriatelor si afacerilor de succes. Motivul e simplu: un set de indemanare complementara, impartirea de echipament sau cheltuieli si ideea ca o persoana cu un capital puternic poate crea o sinergie cu capitalul intelectual al unei alte persoane si amandoi pot profita din aceasta colaborare.

Teoretic asocierea este o modalitate excelenta de a incepe o afacere, dar specialistii in domeniu avertizeaza spunand insa ca nu este mereu o modalitate excelenta pentru un antreprenor obisnuit sa organizeze o afacere.

Cel mai greu lucru despre aceste asocieri este faptul ca ele seamana cu casniciile, iar daca stii totul despre aceste statistici vei stii si ca jumate din casnicii nu rezista. Facand o casatorie la munca aceasta atrage o multime de probleme de asociere: ego-ul, banii, stresul, cheltuielile operationale lunare si cheltuielile zilnice.

Daca va ganditi la o asociere, analistii va sugereaza sa tineti cont de urmatoarea lista si sa evitati potentialele capcane:

1.Impartirea capitalului in locul cheltuielilor: Ori de cate ori impartiti capitalul, fie el de bani, de resurse, informatii sau proprietati, automat dumneavoastra oferiti abilitatea de intreprindere. Intr-o lume perfecta, persoana cu care va asociati este dreapta, plina de integritate si nu tentata de acest dar si de a fugi cu ceea ce ii apartine. Cu toate acestea lumea nu este perfecta, de aceea fiti atenti. In schimb puteti instala un aranjament prin care cheltuielile sunt impartite printr-un aranjament asociativ, iar astfel puteti face mai usoara iesirea dumneavoastra din afacere daca lucrurile merg pe dos.

2.Asocierea cu cineva pentru ca nu va permiteti sa-l angajati: Aceasta de la inceput este un distrugator de parteneriate. Scena este mereu la fel: Ion are o idee de afacere si Mihai are indemanarea afacereasca, dar Ion nu-si permite sa-l angajeze pe Mihai ca angajat si el decide sa imparta taxele, chletuielile si profiturile. Ceea ce se intampla este ca Ion si Mihai se trezesc lucrand reciproc unul impotriva celuilalt, iar Ion se gaseste raspunzator pentru obligatiile lui Mihai (financiare sau de alta natura) sub acordul de asociere. Specialistii va recomanda ca atunci cand aveti o idee si altcineva are indemanarea, angajati acea persoana sau propuneti un contract independent. Nu oferiti ceea ce nu aveti.

3.Lipsa unui acord de colaborare scris sau semnat: Datorita naturii asocierii, orice detaliu si obligatie trebuie sa fie bine definita si scrisa, si de asemenea acceptata de cele doua parti. Aceasta este cel mai bine cu scrierea unui acord legal redactat de o persoana calificata, cum ar fi un avocat ales de ambele parti. Asigurati-va ca avocatul este experimentat in parteneriate de afaceri, si asigurati-va ca pastrati o carte de vizita a acestuia tot timpul acordului. Este posibil sa aveti nevoie de acea persoana cand lucrurile vor lua o intorsatura neplacuta.

4.Nu asteptam ca prietenia sa dureze mai mult decat destramarea asocierii: Din nou, specialistii compara asocierea cu mariajul, si ne intreaba cate ex-cupluri stiti ca au ramas prieteni adevarati? Nu multe. Asadar nu intrati intr-un parteneriat de afaceri cu un prieten asteptandu-va sa ramaneti prieteni dupa destramarea asocierii. Suna bine sa faceri o afacere cu prietenul dumneavoastra, dar amintiti-va mereu ca in lumea afacerilor, intotdeauna afacerile sunt primele si prieteniile sunt secundare. De asemenea amintiti-va ca de cele mai multe ori atunci cand se termina afacerea, la fel se intampla si cu prietenia.

5.Sa aveti un parteneriat 50/50: Orice afacere, inclusiv parteneriatele, au nevoie de un sef. Daca va decideti sa alegeti calea asocierii, faceti impartirea 60/40 sau 70/30, ne recomanda specialistii. Astfel dumneavoastra si afacerea va avea o persoana de punct pentru responsabilitati si intrgul controlul operational. De asemenea, mentineti clare optiunile cum ar fi cumpararea companiei sau strategia de iesire in favoarea dumneavoastra, beneficiind de ele si rezolvand probleme inafara asocierii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri