Cu mult curaj si investitii minime, agentia Colombina, specializata in divertisment si decoratiuni pentru copii, a ajuns astazi la afaceri de 50.000 de euro, pe o piata in care jucatorii se lupta pentru inedit.

“Exista o concurenta, bineinteles, insa avem vechime pe piata si multa experienta”, spune Florea Cristina, a carei agentie, Colombina, mizeaza mai ales pe evenimentele dedicate copiilor, intr-o piata “efervescenta si dornica de nou si calitate”, dupa cum insasi declara.

De la pasiune la idee si o investitie de doar 200 lei

“Ma fascina face paintingul, body paintingul si mi-a venit aceasta idee. In Romania nici nu stiam daca exista si am verificat pe Internet in alte tari. Cand am vazut ca avea success, am prins curaj si am pornit la drum, cu doua milioane de lei vechi in buzunar si foarte multa ambitie si imaginatie”, ne-a declarat Florea Cristina, proprietarul agentiei Colombina.

Colombina – un nume sugestiv in lumea celor mici - a aparut pe piata in 2004, “cand inca nu existau decat in forma incipienta aceste servicii”. S-a pornit initial de la ideea de face painting (pictura pe fata) in cadrul serbarilor pentru copii.

“Am organizat cateva serbari de Craciun cu face painting pentru copii in 2004, apoi in primavara lui 2005 am fost chemati la un festival de Paste, tin minte ca aveam doua costume superbe de clownite, dar erau inchiriate de la un teatru, si doua truse profesionale, dar micute, de face paiting. Afacerea am inceput-o de la zero, de-abia am facut rost de bani pentru truse, dar credeam atat de mult in aceasta idee incat iata, cu mijloace putine si multa pasiune si seriozitate, am reusit sa dezvolt o firma”, explica Florea.

Afacerea s-a dezvoltat cu 5 angajati pana la gasirea unui asociat si cresterea echipei la 15-20 de angajati. Apoi, a fost necesar un efectiv de 50 de costume pentru petreceri, echipamente profesionale pentru decoratiuni, truse profesionale pentru face painting si promovare online.

Pentru anul viitor, Florea are ca obiectiv dublarea numarului de angajati “pentru a putea face fata tuturor cererilor”. Angajatii beneficiaza de training-uri de specialitate in cadrul firmei, dupa cum declara aceasta.

In plus, compania va continua investitiile in echipamente, care se amortizeaza in termen de pana la 12 luni. “Investim foarte multi bani in costume noi, personaje indragite de copii, mascote, echipamente pentru face&body painting, tatuaje temporare sclipitoare, echipamente pentru decoratiuni”, spune Florea.

Pretul aniversarilor si evenimentelor poate ajunge si la 1.500 lei

Citeste si:

Cele mai solicitate servicii ale companiei sunt petrecerile pentru copii cu personaje si mascote, insa nu lipsesc nici evenimentele corporate.

“Clientii Colombina sunt parintii care ne solicita pentru ziua copilului (de exemplu, pentru baieti mascote ca Spiderman sau Superman, pentru fetite Alba ca Zapada sau Mica Sirena), apoi firme, televiziuni, lanturi hoteliere, agentii de publicitate, banci etc. care au un eveniment promotional sau aniversar, comanda mascote pe care si le personalizeaza, personaje cu face painting, baloane modelate, tatuaje sclipitoare”, precizeaza Florea.

In general, pretul unei aniversari variaza de la 240 lei la 1.500 lei, evenimentele depasind chiar si aceste cifre. Pentru Hallowen, de exemplu, se decoreaza spatiile pentru petreceri cu baloane, panza de paianjen, fantome, vrajitoare, existand si machiaje speciale pentru adulti. In aceasta perioada a anului (n.r – sfarsitul lui octombrie), exista multe solicitari din partea gradinitelor, unde se pot organiza petreceri cu vrajitoare, fantome si machiaje de Halloween.

Pentru companii, primeaza evenimentele cu decoratiuni de ansamblu si machiajele pentru spoturi publicitare. “Firmele organizeaza evenimente mari cu multe personaje si decoratiuni de ansamblu. Un alt segment este cel de face&body painting pentru adulti – in cadrul unor evenimente-petreceri sau pentru spoturi-printuri publicitare”, afirma Florea.

Per total, petrecerile pentru copii si decoratiunile pentru evenimentele organizate de companii vor asigura in 2008 o cifra de afaceri de 50.000 de euro, cu 20% mai mult decat anul trecut, la un profit estimat intre 10% si 20%, conform declaratiilor proprietarilor agentiei.

Piata evenimentelor si decoratiunilor, sub semnul ineditului

Grandeko Media este o companie specializata in decoratiuni tematice pentru interior si exterior. Infiintata la sfarsitul anului 2007, compania si-a gasit rapid clienti in mall-urile si spatiile comerciale care trebuiau decorate cu diverse ocazii – de la sarbatorile de Craciun si Paste la zilele de Valentine’s Day sau la promotiile din cadrul diverselor magazine.

“Am decorat sase galerii ale hypermarketului Real (printre care si cea din
Bucuresti, Vitan), cladiri de birouri, showroomurile Audi si Volkswagen ale Midocar Romania etc.”, a declarat Alexandru Nenciu, executive manager Grandeko Media, adaugand ca furnizorii de decoratiuni sunt din Europa, in principal Germania si Franta.

“Criteriile dupa care alegem aceste produse sunt reprezentate de originalitatea lor, ineditul in Romania, calitatea lor si raportul pret-calitate-putere de cumparare”, completeaza Nenciu, care considera ca se poate vorbi de “o afacere de nisa”, care solicita in primul rand o buna pozitionare pe piata si educarea clientelei.

In prezent, pe piata autohtona activeaza sute de agentii de divertisment si decoratiuni, a caror succes este asigurat de elementul de noutate si calitatea decoratiunilor, fie ca este vorba de petreceri pentru copii, diverse aranjamente pentru ocazii sau evenimente corporate.