Viziune, focus pe o zona clara, unul, maxim doua proiecte si gasirea unor parteneri de incredere sunt cateva dintre elementele pe care ar trebui sa puna accent un antreprenor pentru a dezvolta o afacere online de succes, potrivit lui Dragos Stanca (foto).

“Antreprenorii care gresesc, gresesc in faza de concepere proiect, de la prezentare la refuzul de a face un forecast realist pe un termen rezonabil, care in business inseamna minim trei ani. Optimismul exacerbat, infatuarea de tip «stiu eu mai bine, nu am nevoie decat de banii vostri, de ce puneti atatea intrebari?» etc. Ma refer la cei care gresesc. Sunt si multi antreprenori seriosi, cu idei ok si viziune sanatoasa”, spune Stanca.

In opinia acestuia, anul acesta vor exista multe proiecte pe tehnologie, dezvoltate in house, si proiecte bazate pe user generated content, suma minima cu care poti lansa o afacere online fiind de 5.000 de euro.

“Orice altceva este foarte riscant. Orice necesita investitie initiala masiva si return of investment indelungat”, explica Dragos Stanca.

Pe de alta parte, oficialul F5 considera ca 2009 va reprezenta un moment dificil pentru multe afaceri online.

“Probabil ca cei care nu vor «deceda» vor gasi fie un investitor, fie se vor «preda» unui player existent. Nu imi permit sa fac prognoze, pentru ca datele pe care le am sunt protejate de contracte de tip non-disclosure”, declara Dragos Stanca.

F5-compania de web a grupului Realitatea-Catavencu se va orienta in 2009 pe consolidarea zonelor de publishing pe news si business, comunitati si retele sociale si aplicatii web based.

F5 asigura dezvoltarea strategica a trustului in online, atat pe zona de web development, cat si online publishing, servicii web si e-commerce.

In 2008, veniturile din publicitate ale diviziei de new media a Realitatea-Catavencu au depasit 1 milion de euro, in crestere de peste 2,5 ori, au anuntat reprezentantii companiei. De asemenea, echipa dedicata online-ului in Realitatea-Catavencu este de peste 130 de oameni.