Mediul online din Romania va continua sa atraga si in 2009 numeroase proiecte de tip start-up, numarul acestora putand inregistra o crestere de 30%. In plus, unul din zece proiecte noi va confirma intr-un orizont de doi ani, crede Dragos Stanca, managing director F5-compania de web a grupului Realitatea-Catavencu si membru al board-ului managerial.
Viziune, focus pe o zona clara, unul, maxim doua proiecte si gasirea unor parteneri de incredere sunt cateva dintre elementele pe care ar trebui sa puna accent un antreprenor pentru a dezvolta o afacere online de succes, potrivit lui Dragos Stanca (foto).

“Antreprenorii care gresesc, gresesc in faza de concepere proiect, de la prezentare la refuzul de a face un forecast realist pe un termen rezonabil, care in business inseamna minim trei ani. Optimismul exacerbat, infatuarea de tip «stiu eu mai bine, nu am nevoie decat de banii vostri, de ce puneti atatea intrebari?» etc. Ma refer la cei care gresesc. Sunt si multi antreprenori seriosi, cu idei ok si viziune sanatoasa”, spune Stanca.

In opinia acestuia, anul acesta vor exista multe proiecte pe tehnologie, dezvoltate in house, si proiecte bazate pe user generated content, suma minima cu care poti lansa o afacere online fiind de 5.000 de euro.

“Orice altceva este foarte riscant. Orice necesita investitie initiala masiva si return of investment indelungat”, explica Dragos Stanca.

Pe de alta parte, oficialul F5 considera ca 2009 va reprezenta un moment dificil pentru multe afaceri online.

“Probabil ca cei care nu vor «deceda» vor gasi fie un investitor, fie se vor «preda» unui player existent. Nu imi permit sa fac prognoze, pentru ca datele pe care le am sunt protejate de contracte de tip non-disclosure”, declara Dragos Stanca.

F5-compania de web a grupului Realitatea-Catavencu se va orienta in 2009 pe consolidarea zonelor de publishing pe news si business, comunitati si retele sociale si aplicatii web based.

F5 asigura dezvoltarea strategica a trustului in online, atat pe zona de web development, cat si online publishing, servicii web si e-commerce.

In 2008, veniturile din publicitate ale diviziei de new media a Realitatea-Catavencu au depasit 1 milion de euro, in crestere de peste 2,5 ori, au anuntat reprezentantii companiei. De asemenea, echipa dedicata online-ului in Realitatea-Catavencu este de peste 130 de oameni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri