Pana la sfarsitul anului, agentia estimeaza finalizarea a cel putin 25 de proiecte iar pe termen lung isi propune sa aiba acelasi ritm vizat pentru 2009 si, in plus, urmareste monitorizarea si consolidarea imaginii afacerilor participantilor la Start Young.

In acest an, programul lansat de agentia de publicitate vrea sa stranga aproximativ 3 milioane de tineri cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani. Iar “daca consideram ca 0,1% dintre acestia doresc sa porneasca la drum infiintand o firma, avem un potential de 3.000 de proiecte”, declara project manager-ul Start Young, Alexandra Radu.

Insa, in ce consta proiectul lansat de Brandaffair, mai exact? Acesta sustine prin consultanta, identitate vizuala (logo, carti de vizita, foi cu antet), design de website si o machete de print gratuit nu numai tinerii antreprenori, ci chiar si asociatiile studentesti. Mai mult, pentru cele mai indraznete start-up-uri, echipa Brandaffair isi propune sa puna la dispozitie acestora serviciile sale de creatie pentru construirea imaginii.

Start Young nu a atras nici o investitie; prioritatea Brandaffair este sa consolideze acest proiect pana la finalul acestui an.

Se observa, in ultimul timp, o orientare tot mai acerba catre zona de antreprenoriat dedicata tinerilor. Criteriile de diferentiere intre Start Young si alte proiecte aflate in aceeasi sfera de activitate cu acest program sunt axate pe crearea identitatii si imaginii viitoare a afacerilor care au fost selectate de echipa Brandaffair, explica Alexandra Radu. In plus, proiectul isi propune sa fie complementar, fara a concura cu alte programe dedicate antreprenoriatului.

Cum ii vor ajuta cei de la Brandaffair concret pe tinerii care se inscriu in programul Start Young si vor sa inceapa un business? In prima etapa, vor fi selectate 10 proiecte. Apoi, candidatii isi vor sustine proiectele in cadrul unei intalniri cu echipa Start Young, in urma careia se va decide care sunt cele mai bune 3 proiecte ale lunii. Cele mai bune 3 proiecte din cele 10 vor fi castigatoarele lunii si vor beneficia de consultanta de marketing si elemente de identitate vizuala gratuit. Din punctul de vedere al project manager-ului acestui program, identitatea este un mijloc de a atrage profitabilitate.

Cand vine vorba de identitate vizuala, elementele de baza de care trebuie sa tina cont un tanar care vrea sa isi deschida un business sunt logo-ul, slogan-ul si prezenta online, considera Radu.

Potrivit acesteia, un start-up trebuie sa inceapa cu analiza segmentului de piata pe care il targeteaza, apoi cu identificarea potentialilor clienti si, in cele din urma, cu stabilirea pozitionarii. In acelasi timp, trebuie stabilita identitatea firmei, precum si planul de marketing aferent afacerii.

“Componenta de marketing este una foarte importanta, care te diferentiaza si fara de care nici o companie nu poate supravietui intr-o piata concurentiala. Practic este un cocktail complex ce trebuie adaptat pentru fiecare caz in parte. Iar ceea ce da valoare unui business nou este spiritul managerial si viziunea in timp, necesare pentru dezvoltarea unui tanar antreprenor”, dupa cum sustine Alexandra Radu.

Pentru ca imaginea unei afaceri aflate la inceput sa nu aiba de suferit, trebuie gasite solutii inovatoare pentru crearea notorietatii brandului. Insa nu exista un plafon minim sau maxim, o anume suma de bani care, daca este investita in imaginea firmei nou create, ii va asigura acesteia succesul, este de parere project manager-ul Start Young.

“Importante sunt creativitea, flexibilitatea, beneficiile oferite, intelegerea nevoilor consumatorului si promovarea.”

Iar intervalul in timp si resursele necesare pentru ca o afacere nou creata sa fie recunoscuta pe piata se stabilesc in functie de domeniul de activitate al fiecarui business. Dar, cea mai importanta este determinarea fiecaruia de a-si atinge obiectivele propuse, evalauarea si adaptarea continua a business-ului in mediul concurential si dorinta de a fi cel mai bun in domeniul sau.

Fluctuatiile economiei existente la nivel mondial, cat si national, pot descuraja orice antreprenor care doreste sa se lanseze in aceasta perioada. Pot aparea destabilizari prin abordarea unei pozitionari incorecte sau poate scadea piata de desfacere datorita efectului de domino creat de criza mondiala. “Totul depinde acum de flexibilitatea fiecaruia si de puterea acestuia de adaptare.”

Sfatul pe care Alexandra Radu il ofera celor care vor sa porneasca o afacere in momentul de fata este sa o inceapa din pasiune, determinare si ambtitie, cu dorinta de a vedea acest business ca pe un vis implinit.