Telefonul mobil a devenit un real furnizor de multimedia, date si divertisment: de la muzica digitala, video-conferinte, clipuri si filme pana la jocuri video.

Astfel, piata de marketing s-a gandit cum poate fi folosit in scop util atat in beneficiul clientului, cat si al consumatorului. Si de aici pana la nevoia de completare si inovatie, care trebuia adusa in mediul marketing-ului, nu a fost decat un pas, din care a luat nastere denumirea de mobile marketing.

In contextul pietei actuale ar trebui sa existe mai multa deschidere fata de aceasta unealta din marketingul direct, intrucat este mai putin costisitoare, iar feed-back-ul este imediat.

Iar daca pana mai ieri banalul SMS era utilizat doar pentru felicitari sau schimburi de informatii intre prieteni, astazi ar trebui privit ca o buna strategie de marketing, ce poate spori vanzarile si, implicit, profiturile.

Mediile in care s-ar putea spune ca lucrurile stau conform asteptarilor, in ceea ce priveste mobile marketing-ul, sunt companiile de telefonie mobila, insa singura diferenta este aceea ca pentru ele nu este ceva iesit din comun, fiind pe teren propriu. Ele folosesc de foarte mult timp aceasta optiune de a interactiona cu clientii si chiar am putea afirma ca au adus odata cu aparitia lor „unealta” de mobile marketing pe piata romaneasca.

In momentul de fata, SMS-ul si bluetooth-ul sunt cel mai des folosite si cele mai eficiente atunci cand e vorba de promotii sau concursuri care implica automat si castiguri, iar implicarea intr-o mai mica sau mai mare masura, dupa caz, a operatorilor de telefonie este foarte importanta pentru sustinerea si dezvoltarea domeniului.