Cand s-a gandit prima data sa lanseze TrippyDoo, Daniela Lepus (26 de ani) nu a vrut sa devina antreprenor si nici nu a perceput site-ul ca pe o afacere, adica ceea ce ar putea sa devina in aproximativ doi ani sau chiar mai devreme.

Ceea ce isi dorea era sa existe un instrument prin care ea si prietenii cu care voia sa plece in vacanta sa isi poate alege mai usor destinatia si sa nu mai fie cazuri in care fiecare persoana vrea in alt loc.

“Site-ul a aparut din toate problemele acestea, desi a planifica o vacanta ar trebui sa fie placut. Intr-o seara, din vacanta de iarna din 2007, m-am gandit foarte mult la idee si apoi am inceput sa vorbesc cu lumea si sa caut parteneri pentru ca nu aveam cunostinte tehnice (n.red. este manager de comunicare in cadrul Leo Burnett, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe piata locala)”, spune Daniela Lepus (foto sus), cea care este actionarul principal al TrippyDoo.

Alaturi de ea mai lucreaza trei parteneri in afacere: Toma Tomy (27 de ani), Andi Chiritia si Alin Popescu (26 de ani).

Din vara anului trecut, de cand a inceput sa lucreze pentru site, a investit intre 7.000 si 10.000 de euro, banii provenind atat din salariile ei, cat si de la familie si prieteni.

Acum site-ul este in private beta (versiunea de testare a unui site in care utilizatorii se pot inregistra doar pe baza de invitatie) si are in jur de 100 de conturi care apartin prietenilor celor patru tineri care se ocupa de TrippyDoo.

Tocmai, pentru ca site-ul este in varianta de testare este si faptul pentru care pana acum, cei patru tineri nu au promovat foarte mult site-ul, prima lor prezentare fiind in cadrul evenimentului How to Web.

Insa, in iulie anul viitor, Lepus spera ca vor fi in jur de 8.000 de utilizatori, iar 15% dintre ei sa provina din Romania.

Dar numarul de conturi depinde foarte mult de data cand site-ul va fi lansat in open beta, managerul sperand ca acest lucru sa se intample in decembrie.

Totodata, Lepus spera ca in 2010 sa poata obtine de la viitorii parteneri in jur de 70.000 de euro, 80% din suma fiind pentru dezvoltarea site-ului, iar restul pentru comunicare.

“In primul an ar trebui sa avem in jur de 10 persoane. Avem nevoie de specialisti si este nevoie si de salarii care sa motiveze angajatii. Acum ne-ar ajuta si niste consultanti care sa ne sfatuiasca cu dezvoltarea proiectului la nivel international pentru ca este un proiect in limba engleza. Romania, in comparatie cu Statele Unite si alte tari, este o piata mica si daca vrei sa ajungi la 8 milioane de utilizatori nu te poti limita la Romania”, a explicat Lepus, adaugand ca nu crede ca site-ul va fi tradus in limba romana in urmatoarea jumatate de an.

Concurentii TrippyDoo sunt site-urile de calatorii axate pe socializare preum Tripit.com, site-urile care se concentreaza pe partea de informatie ca Lonelyplanet.com si retelele de socializare clasice de tipul Facebook.

Printre avantajele site-ului se numara faptul ca utilizatorii isi pot porta pe TrippyDoo prietenii de pe Facebook si Twitter, dar mai ales designul si logo-ul reprezentat de oaia Trippy (foto jos). Designul a fost realizat de Maximilian Marele, director de creatie la agentia Visualis din Cluj-Napoca.

Pentru ca o afacere inseamna investitii, dar si profit, in aceasta privinta, Daniela Lepus spune ca in general un proiect de genul TrippyDoo ajunge la maturitate in doi ani.

“Acum suntem la inceput si ne gandim mai ales la beneficiile pentru utilizatori si apoi la monetizare. Aceasta se va face printr-o taxa pentru servicii extra pe care le vom oferi utilizatorilor sau prin publicitate pe diverse nise legate de calatorii”, explica Lepus.

Desi este criza si oamenii calatoresc mai putin, tocmai pentru ca sunt la inceput, cei patru tineri sunt foarte increzatori in proiectul lor, dar asta nu inseamna ca nu apar si dificultati.

“Tu investesti mult atat ca timp, cat si ca bani si acest lucru se intampla de cel putin un an de zile, iar rezultatele vin mai tarziu”, afirma managerul.