Creat de un antreprenor cu experienta pe online, Philip Kaplan, site-ul este disponibil doar in varianta accesarii prin invitatie si urmareste utilizarea tranzactiilor cu cardul pentru a ajuta consumatorii sa se localizeze.

Ideea a venit de la faptul ca majoritatea oamenilor din tarile dezvoltate au doua sau trei carduri de credit in portofel. Unul dintre aceste carduri poate fi conectat la site. Daca este folosit cardul inscris la o cafenea din oras, toti prietenii vor afla ca utilizatorul se afla la cafeneaua respectiva”, a declarat Kaplan.

Actualizarile vor aparea online fara a fi nevoie ca persoana respectiva sa le faca.

Totusi, oamenii vor avea optiunea de a alege cine sa vada actualizarile si ce tranzactii sa fie oferite. Acesta a declarat ca o parte din cei 100 de oameni care au testat serviciul au ales sa fie publicate doar achizitiile facute prin iTunes sau Amazon.

Serviciul este destul de diferit fata de alte retele sociale, desi arata similar cu Twitter. “La fel ca si mesajele Twitter sau statusul Facebook, fiecare “Blip” (n.r. – actualizare de pe site) are acelasi format, in care “X cheltuie Y suma la locatia Z”.

El inca evalueaza cea mai buna modalitate de a folosi serviciul pentru a genera venituri si spera ca utilizatorii Blippy vor gasi datele impartasite pentru a compara, de exemplu, preturile telefoanelor sau pretul abonamentelor de la sala de gimnastica.