Din ce in ce mai multi proprietari de pensiuni agroturistice se indeparteaza de traditiile zonei incercand sa imite modul de gazduire hoteliera, a spus directorul de marketing al unei mari agentii de turism din Cluj, Andrei Mahalnischi.

"In multe zone, mai ales la Bran, agroturismul are un pronuntat caracter comercial, totul in dauna traditiilor locului. Este o tendinta generata atat de cerintele turistilor romani care vor o vacanta la tara in conditii de confort hotelier, cat si de nepriceperea unor proprietari de pensiuni in a-si pune in valoare afacerea. Strainii vin pentru a vedea obiceiurile unei zone, pentru a cunoaste locuri noi si pentru a se integra unei anume comunitati. Aceasta trebuie sa fie adevarata vacanta la tara, organizata prin Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural (ANTREC)", a afirmat Andrei Mahalnischi.

Cu prilejul unui "minimarket" dedicat pensiunilor rurale bucovinene organizat sambata, la Campulung Moldovenesc, mai multi reprezentanti ai agentiilor de turism, care au programe comune cu ANTREC, au sesizat ca exista pericolul pierderii identitatii culturale tocmai prin indepartarea de traditii.

"Nu poti sa simti, sa cunosti Bucovina, intr-o pensiune construita cu arhitectura stilizata, cu marmura si termopan. Turistul roman sau strain vine nu doar sa manance si sa asculte muzica moderna", a spus Mahalnischi.