Anul trecut, omul de afaceri Nelu Iordache, care detine compania Blue Air, a spus ca aeroportul va necesita o investitie de 200 de milioane de euro si va fi gata in 2013.

Patronul Blue Air are planuri mari pentru Adunatii Copaceni: Cum arata primii pasi in turism

Patronul Blue Air are planuri mari pentru Adunatii Copaceni: Cum...

Aeroportul se va intinde pe 255 de hectare de teren, la 20 de km, la Sud de Bucuresti.

“Aceasta investitie va contribui la echilibrul economic pe relatia Nord-Sud, aducand noi perspective de dezvoltare pentru zona metropolitana de Sud”, a declarat Gheorghe Racaru (foto), directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme detinut de Nelu Iordache.

Noul aeroport va putea primi aeronave de tip C, pentru zboruri pe distante scurte si medii, catre tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu. Aceste avioane sunt in general modele Airbus A320 si Boeing B737 cu o capacitate intre 120 si 180 de pasageri.

Aeroportul Bucuresti Sud va fi echipat pentru transportul de pasageri si bagaje, precum si pentru intretinerea aeronavelor.

Citeste si:

Infra Group primeste incepand din 8 august documente de precalificare, de la companiile interesate de proiectarea noului aeroport international.

Blue Air mai detine o baza de operare interna la Bacau.

Primul parteneriat public-privat pentru constructia unui aeroport

Primul parteneriat public-privat pentru constructia unui aeroport

Operatorul low-cost, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.

Compania Blue Air, infiintata in decembrie 2004, are in prezent 8 avioane Boeing 737 si 400 de angajati. Operatorul aerian a semnat in 2008 contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air incepand cu anul 2013.

Pana la sfarsitul anului 2010, peste 6 milioane de pasageri au ales sa calatoreasca cu Blue Air. Anul trecut, afacerile companiei au fost de 150 de milioane de euro.