Avionul construit din materiale usoare poate asigura operatorului economii de 20% la consumul de carburant, potrivit Boeing, si ofera mai mult confort pasagerilor datorita unei mai bune circulari a aerului si hublourilor mai mari, a caror transparenta poate fi controlata electronic.

Primul 787 Dreamliner a fost livrat duminica grupului japonez All Nippon Airways, cu trei ani mai tarziu decat termenul stabilit initial, dupa mai multe amanari care au costat Boeing miliarde de dolari.

Aeronava a fost sarbatorita cu doua zile de petreceri la fabrica din Seattle unde a fost asamblata si va pleca marti spre Japonia, pentru a intra in exploatare pe 26 octombrie.

Citeste si:

All Nippon intentioneaza sa "faca rulajul" avionului pe rute interne inainte de a-l introduce pe zboruri internationale, inclusiv spre Frankfurt.

Autonomia aeronavei este cu 52% mai indelungata decat modelul pe care il va inlocui, Boeing 767, construit dupa un design traditional din metal, desi consuma cu 20% mai putin carburant, potrivit unui director al companiei japoneze.